کاندیداها فضای انتخابات را ملتهب نکنند/ جوانان اجازه سوء استفاده به دشمن را ندهند

کاندیداها فضای انتخابات را ملتهب نکنند/ جوانان اجازه سوء استفاده به دشمن را ندهند


جوانان ایران اسلامی ادب اسلامی را رعایت کنند و نشان دهند که فضای انتخابات، فضای امن و امان است و کسی نمی توانید امنیت آن ها را برهم بزند.‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به موضوع انتخابات اشاره کرد و از کاندیداهای ریاست جمهوری خواست به حاشیه سازی نپردازند و مردم را از اصل انتخابات دور نکنند.
معظم له از کاندیداهای محترم ریاست جمهوری خواستند که فضای انتخابات را ملتهب نکنند و اظهار داشتند: مردم ما مردم متمدن و فهمیده هستند، در اسلام هم درخشیده اند. انتظار داریم فضای انتخابات را فضای پرخاشگری نکنند و شخصیت بالای خود را به ثبوت رسانند.
ایشان به جوانان انقلابی ایران اسلامی توصیه کرد که نسبت به سوء استفاده های دشمن هوشیار باشند و تصریح کردند: جوانان ایران اسلامی ادب اسلامی را رعایت کنند و نشان دهند که فضای انتخابات، فضای امن و امان است و کسی نمی توانید امنیت آن ها را برهم بزند.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی از ضدانقلاب و عوامل دشمن به عنوان دو گروه تخریب کننده فضای انتخابات یاد کرد و فرمودند: این گروه ها در تلاشند با به کارگیری افراد اراذل و اوباش فضای انتخابات را ملتهب کنند، اما جوانان اسلامی اجازه ندهند که دشمن از این آب گل آلود سوء استفاده کند و فضا را فضای پرخاشگری جلوه دهند.
ایشان ادامه دادند: خوشبختانه فضای انتخابات در ایران، فضای آرام و امن بوده است؛ امیدواریم از این پس نیز مردم بدون هیچ گونه مشکلی در فضای آرام در انتخابات شرکت کنند و پای صندوق های رای بروند.
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود به زلزلۀ اخیر در خراسان شمالی اشاره کرد و خواستار رسیدگی بیشتر دولت به آسیب دیدگان این زلزله شد و ادامه دادند: نباید این کمک رسانی تنها در چند روز اول رسانه ای شود و پس از آن مردم به حال خود رها شوند.
ایشان با بیان اینکه در حوادث بیشترین آسیب را قشر مستضعف می بینند، خواستار مقاوم سازی زیرساخت های ساختمانی شد و تصریح کردند: به دلیل عدم رعایت زیرساخت های لازم، ساختمان قشر مستضعف با یک زلزله متلاشی می شود؛ این وظیفه مسؤولان محترم است که به این زیرساخت ها توجه کنند و نگذارند این قشر آسیب بیشتری ببینند.
توفیق همگان را در انجام مسئولیت های خود از خداوند خواهانم.

captcha