انتقاد آیت الله العظمی مکارم شیرازی از عملکرد رسانه ملی در دهه فجر

انتقاد آیت الله العظمی مکارم شیرازی از عملکرد رسانه ملی در دهه فجر


امیدوارم دست اندرکاران صدا و سیما این اشتباه را جبران کنند؛ برخی از مراجع محترم پیام داده بودند که اینها دارند غوغا می کنند چه کنیم و ما هم این نکات را بیان کردیم امیدواریم این وضع اصلاح شود امیدواریم گرفتار فرهنگ بیگانه در اداره کشور نشویم‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر، تصریح کردند: بیش از سی سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی که در نوع خود بی سابقه بود می گذرد، از این رو همه باید قدردان این نعمت باشیم.
ایشان به وجوه تمایز انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر انقلاب های جهان اشاره و تصریح کردند: معمولا انقلاب های دنیا یا با کمک غربی ها علیه شرقی ها بوده و یا بالعکس، اما انقلاب اسلامی از متن مردم جوشید و به معنای واقعی کلمه لاشرقیه و لا غربیه بود و بر اساس اعتقادات مذهبی مردم شکل گرفت و پیشوای آن نیز حضرت امام مرجع عالیقدر و مجاهد مخلص بود.
معظم له با تاکید بر این که انقلاب اسلامی وضع جغرافیای سیاسی منطقه را عوض کرد و در دنیا نیز اثر گذاشت، فرمودند: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان نیز پایگاه مهمی را از دست دادند چراکه همه چیز در آن زمان در کشور ما تحت نظر و خواست آنها انجام می شد.
ایشان بیان داشتند: آنها با تجهیز صدام جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند اما به فضل الهی و با حضور و مجاهدت مردم از طریق نظامی نتوانستند به هدف خود برسند، از این رو سراغ مفاسد اخلاقی و اقتصادی رفتند تا بتوانند از این طریق انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کنند و بحمدلله نتوانسته و ان شاء الله نخواهند توانستند به هدف خود دست یابند.
معظم له تاکید کردند: البته آنها مشکلاتی برای کشور ما ایجاد کردند، اما مردم بیدار هستند و در سایه همدلی، وحدت و صمیمت می توان انقلاب را همچنان حفظ و دشمنان را ناکام و مایوس کرد و الگویی برای سایر کشورهای بیداری اسلامی شد.
 ایشان با بیان این که انقلاب اسلامی نعمتی الهی بود و ما باید این نعمت را قدردان بدانیم، اظهار داشتند: در قرآن کریم آمده است «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» اگر ما عوض نشویم لطف خدا عوض نخواهد شد؛ پناه بر خدا از روزی که اختلاف جای وحدت، بی تقوایی جای تقوا و دشمنی جای دوستی و کارهای خلاف جای اطاعت فرمان الهی را بگیرد در این صورت خدا نعمت خود را از ما سلب خواهد کرد.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه از رسانه ملی به دلیل کم توجهی به تبیین دستاوردهای انقلاب در ایام الله دهه مبارک فجر گلایه کرده و فرمودند: ما گله ای از صدا و سیما داریم، در این ایامی که باید گذشته را کاملا مشخص کنند و تمام مسائل مربوط به وحدت و انقلاب باشد، متاسفانه اخیرا هرچه تلویزیون نگاه می کنیم مسابقه فیلم های فجر و تئاتر و جایزه دادن به این و آن است.
 ایشان تاکید کردند: کشوری که مشکل گرانی در آن حاد شده است، متاسفانه همه کارهای ما شده پرداختن به جشنواره فجر آن هم یک عده بدحجاب های درجه یک! من وقتی تلوزیون را برای شنیدن اخبار نگاه می کنم می بینیم بازهم جشنواره های فجر است، خیال می کنم مثل این که تلوزیون زمان شاه را نگاه می کنم؛ چرا باید وضعیت این گونه باشد؛ البته ما در تلویزیون افراد متعهد سراغ داریم اما نمی دانیم چرا این گونه شده است.
معظم له بیان داشتند: امیدوارم دست اندرکاران صدا و سیما این اشتباه را جبران کنند؛ برخی از مراجع محترم پیام داده بودند که اینها دارند غوغا می کنند چه کنیم و ما هم این نکات را بیان کردیم امیدواریم این وضع اصلاح شود و نگاه که به صدا و سیما می کنیم مشاهده کنیم که تلویزیون زمان انقلاب اسلامی است نه زمان دیگر  و امیدواریم گرفتار فرهنگ بیگانه در اداره کشور نشویم.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از درس خارج با اشاره به سخنان هفته گذشته خود درباره ترکیه، فرمودند: ما بحثی درباره ترکیه داشتیم و در مطبوعات آنجا بازتاب وسیعی داشت و برخی آمده اند و سؤ استفاه کرده اند؛‌در حالی که هدف ما این است که که ما دو کشور همسایه هستیم و انتظار داریم دولت آنها کاری بر خلاف روابط همسایگی و ایران و عراق نکند و این به صلاح خودشان است.
ایشان با بیان این که مردم ترکیه مسلمان و با ایمان هستند، تصریح کردند: ما به آنها علاقه داریم و آنها نیز به ما علاقه مند هستند منتهی باید دولتمردان مراقب باشند و منافع کشورشان را در همکاری با بیگانگان ندانند ما از سر نصیحت بیان کردیم و خیر آنها در آن است که این کار را بکنند.

captcha