مسؤولان از تنش آفرینی اجتناب کنند

مسؤولان از تنش آفرینی اجتناب کنند


ما در جبهه داخل نیاز به اتحاد و قدرت داریم،‌ رهبر بزرگوار انقلاب نیز بر ضرورت حفظ وحدت و آرامش سفارش و تاکید کردند اما نمی دانم برخی مسؤولان چرا هر روز حرف تازه و تنش زایی می زنند؟ چرا نمی خواهند فضای کشورآرام باشد ‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به پیشنهاد اخیر آمریکا درباره مذاکره با ایران واکنش نشان داد.
 ایشان با بیان این که اخیرا آمریکایی های جنایتکار اصرار به تحریم ها و فشارها دارند و از آن سو پیشنهاد مذاکره می دهند، تصریح کردند: به نظر من بسیاری از دولتمردان آمریکا احمق هستند؛ از سویی فشار می آورند و از سویی دیگر پیشنهاد سازش و مذاکره می دهند، در حالی که هیچ عاقلی چنین کاری را نمی کند.
 معظم له یادآورشدند: ما نمی گوییم مذاکره می شود یا نمی شود، اما به جای این که فشارها را کم کنند و بعد پیشنهاد مذاکره بدهند، بر فشارهای خود می افزایند و پیشنهاد مذاکره هم می دهند، ‌کدام عقل این را می پذیرد.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: اینها تا بر سر عقل نیایند نمی توانند حقوق حقه مردم ایران و کشورهای دیگر را بدهند و نمی گذارند دنیا آرام باشد؛ تا این حماقت در آنها هست نا آرامی نیز در دنیا وجود خواهد داشت.
 ایشان در ادامه بر ضرورت حفظ وحدت و آرامش از سوی مسؤولان تاکید نموده و تصریح کردند: ما در جبهه داخل نیاز به اتحاد و قدرت داریم،‌ رهبر بزرگوار انقلاب نیز بر ضرورت حفظ وحدت و آرامش سفارش و تاکید کردند اما نمی دانم برخی مسؤولان چرا هر روز حرف تازه و تنش زایی می زنند؟ چرا نمی خواهند فضای کشورآرام باشد.
 ایشان خطاب به این دسته از مسؤولان خاطرنشان کردند: اجازه دهید فضا آرام باشد، در مقابل دشمنان منسجم و متحد شویم.
 معظم له تاکید کردند: بیایید مدتی حرف های تنش زا را کنار بگذارید،‌ آن طرف خاموش شده و سکوت کرده این طرف هم خاموش شود چراکه نتیجه آن عاید همگان می شود؛ امیدواریم خداوند به همه ما عقل کافی و موقع شناسی لازم عطا کند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خود با اشاره به روایاتی از امام هادی(ع) به بیان نکات اخلاقی پرداخت و بیان این که مساله شوخی در زندگی بسیار تاثیر دارد، تصریح کردند:‌ روایاتی داریم که مزاح به ویژه در سفر خوب است،‌ از روایاتی نیز استفاده می شود مزاح کار خوبی نیست،‌ جمع بین این دو این است که مزاح در حد معقول و حساب شده کار خوبی است.
 ایشان اضافه کردند: اگر مزاح در مورد آبروی کسی باشد کاری مذموم و زشت است؛‌ بسیار هستند افرادی که کارهای خود را به وسیله مزاح انجام می دهند و آبروی افراد را با اهانت،‌ حسادت و امثال اینها می برند و باید مراقب این امور در مزاح ها بود.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: گاهی مزاح هایی هست که از جدی، جدی تر است،‌ برخی مطالب خود را نمی توانند به طور جدی بیان کنند و در لباس شوخی کار خود را انجام می دهند و مرتکب گناه کبیره همچون ریختن آبروی افراد می شوند و توجیه هم می کنند که قصد ما از این کار شوخی بوده است.
 ایشان بیان داشتند: همه به ویژه اهل علم باید مراقب این مساله باشند، تا مبادا وسوسه های شیطان آنها را از مسیر حق جدا و به مسیر باطل بکشاند.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از برگزاری پرشور مراسم عزای امام حسین(علیه السلام) از سوی اقشار مختلف مردم در سراسر کشور تمجید کرده و تصریح نمودند: بحمدلله مراسم عزاداری امسال باشکوه خاصی برگزار شد و تصاویری که از رسانه ها پخش شد تاکنون مشاهده نشده بود؛ مردم ارادات خود را به پیشگاه امام حسین(علیه السلام) در حد اعلا نشان دادند و ثابت کردند که امام حسین(علیه السلام) تنها نیست و مکتب کربلا و عاشورا رهوران زیادی دارد، امیدواریم‌ به برکت این عزاداری خالصانه خداوند تبارک و تعالی رحمت خود را شامل همه ما بفرماید.
 ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت کاروان سفینه النجاه به منظور انتقال ضریح امام حسین(علیه السلام) به کربلای معلی، اظهار داشتند: برخی خرده گیری کرده و می گفتند این چه کاری است، در حالی که باید توجه داشت که این مساله قطعاً جنبه پرستش ندارد و تنها به خاطر انتساب به امام حسین(علیه السلام) است.
 معظم له با بیان این که مردم از ضریح استقبال بی نظیری کردند و یادآورشدند: برخی که می گویند اینها کار خرافی است اشتباه می کنند، اظهار ارادت مردم به خاطر انتساب ضریح به امام حسین(علیه السلام) است‌ نه به خاطر طلای به کار رفته در آن،‌ این در مسائل اجتماعی و فردی نیز صادق است که گاهی پرچم کشورها را می بوسند، نامه دوست عزیز یا استاد خود را می بوسند در حالی که کاغذی مثل سایر کاغذهاست.
 ایشان اضافه کردند: در تمام موزه های دنیا آثاری از گذشتگان وجود دارد و مردم به تماشای آن می روند، و برای آن احترام قائلند از سویی دیگر شیعه و سنی و حتی وهابیون جلد قرآن را می بوسند این سنت است،‌ در حالی که جلد قرآن با کاغذ و چرم های دیگر تفاوت ذاتی ندارد اما انتساب به قرآن به آن قداست و ارزش داده است،‌ همین طور در مساله حجرالاسود که حتی وهابی های نیز احترام کردن و بوسیدن آن را سنت می دانند.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کردند: این ضریح و طلا، نقره و چوب به کار رفته در آن با طلا و نقره های دیگر آن هیچ فرقی نداشت،‌ اما انتساب آن به امام حسین(علیه السلام) چنین عشق و علاقه ای ایجاد کرد و‌ مردم نشان دادند به کوری چشم دشمنان اهل بیت و امام حسین(علیه السلام) مکتب امام حسین(علیه السلام) و عاشورا زنده است.
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی حرکت این کاروان و استقبال مردم از ضریح را نمایشی از عشق به امام حسین(علیه السلام) دانسته و تاکید کردند: پول ساخت ضریح نیز از بیت المال برداشت نشده و با کمک های مردمی ساخته شده است، در این اواخر نیز برای این که سؤ تفاهم نشود دست اندرکاران اعلام کردند که ضریح نیازی به کمک ندارد و معلوم می شود هیچ قصد و غرضی برای حرکت این کاروان در کار نیست،‌ استقبال مردم از ضریح سیدالشهدا(علیه السلام) نمایشی تاریخی بود که در تاریخ می ماند.

captcha