از فشارهای اقتصادی و نظامی دشمنان هراسی نداریم

از فشارهای اقتصادی و نظامی دشمنان هراسی نداریم


درست است که دشمن پیچیدگی‌هایی مثل هجمه اقتصادی و تهدیدهای نظامی ایجاد کرده است، اما ما ترسی به دل راه نمی‌دهیم چون وعده خداوند عملی خواهد شد و این موج هجمه دشمن هم با رسوایی او می‌گذرد.‌

 حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، در دیدار مسؤولان نمایندگی ولی فقیه، فرماندهان و معاونان سپاه امام رضا(علیه السلام) که در دفتر مشهد این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیه «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه ان لا تخافوا و لا تحزنوا ...» فرمودند: قرآن کریم در این آیه پیام عمیقی را به بشریت دارد.
ایشان افزودند: کسانی که دو برنامه را داشته باشند قرآن سه مژده برای آنان دارد، برنامه اول اعتقاد به خداوند تبارک و تعالی است یعنی قلب شان در تسخیر نام و نشان پروردگار باشد و نه فقط به زبان بلکه در عمق جان اعتقاد داشته باشند. عامل دوم استقامت در مسیر خداوند است یعنی در مسیر عقیده خود استقامت به خرج دهند؛ اگر کسی استقامت نداشته باشد به جایی نمی‌رسد و این طبیعت دنیا است.
معظم له با اشاره به جمله معروف «گنج‌ها در ویرانه‌ها است و بر روی هر گنجی ماری خفته است» فرمودند: در این کلام گذشتگان، گنج به معنی موفقیت‌ها، مار به معنی مشکلات و ویرانه‌ها به معنی سختی‌های زندگی است و باید مار را از بین برد تا به گنج رسید. واژه صبر در قرآن به معنی استقامت است و معنی آن این نیست که انسان تن به ذلت بدهد. شاهد آن نیز آیه قرآن است که بیست نفر دارای صبر و استقامت بر دویست نفر پیروز می‌شود.
ایشان افزودند: اگر هدف انسان خدا بود و در مسیر رضای او استقامت کند، فرشتگان به او سه بشارت می‌دهند: نخست اینکه نترسد، دشمن هرچه محاصره اقتصادی و هرچه تهدید نظامی کند نباید باعث ترس شود. دوم این که اندوهی نیز به دل راه ندهد و سوم این که نتیجه زحمات و خدمات او بهشت جاویدان در قیامت است.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: در شرایط فعلی که فشار دشمن زیاد شده، مطابق فرموده قرآن نباید ترس و غمی داشته باشیم و بشارت الهی شامل حال ما است اما با همان دو شرط اعتقاد و استقامت، بارها در انقلاب اسلامی شاهد تحقق وعده های الهی بوده ایم.
ایشان افزودند: بعد از جنگ که پرده‌ها کنار رفت، مشاهده شد که دشمنان همه دست به دست هم داده‌اند و آخرین اطلاعات را به وسیله ماهواره‌های خود در اختیار صدام می‌گذاشتند، همچنین برترین سلاح‌ها را و او را در جهات مختلف تقویت می‌کردند، اما ما با این که تنها بوده و حمایت هیچ کشوری را نداشتیم در سایه همین آیه قرآن پیروز شدیم و یک وجب از خاک ما دست دشمن نیفتاد. دشمنی که خیال می‌کرد ظرف مدت کوتاهی ایران را فتح خواهد کرد و به حسب ظاهر هم شرایط ایران مناسب نبود، اما با فرمان امام راحل و توکل بر خدا تمام نقشه‌ها خنثی شد. معظم له وضع فعلی را آسان‌تر از شرایط جنگ دانسته و با بیان این که در هر فشار اقتصادی و نظامی، غم، ترس و وحشتی نداریم؛ دشمن از سپاه می‌ترسد و با شنیدن نام سپاه پشتش می‌لرزد اما آنچه بر پاسداران لازم است این است که این دو برنامه را به نسل‌های آینده سپاه منتقل کنند، نسل آینده باید آموزش‌های دینی را مرتب ببیند و غزوات اسلام و پیروزی‌های پیامبر(صلی الله علیه و آله)، جنگ‌های علی(علیه السلام) و فداکاری‌های شهیدان کربلا برای آنان تشریح شود.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: درست است که دشمن پیچیدگی‌هایی مثل هجمه اقتصادی و تهدیدهای نظامی ایجاد کرده است، اما ما ترسی به دل راه نمی‌دهیم چون وعده خداوند عملی خواهد شد و این موج هجمه دشمن هم با رسوایی او می‌گذرد و ایران اسلامی همچنان سربلند و جاویدان تا ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) خواهد بود.
ایشان افزودند: قرآن می‌فرماید چنان آماده باشید که دشمن بترسد پس باید با آمادگی در دشمن ایجاد رعب و وحشت کرد، یعنی خود انسان و روحیه و نفراتش آماده باشند، در این صورت دشمن عقب نشینی خواهد کرد.

برچسب ها :
captcha