مردم برای کم کردن فشارها، ساده زیستی را پیشه کنند

مردم برای کم کردن فشارها، ساده زیستی را پیشه کنند


هموطنان عزیز ساده زیستی را پیشه کنند، میهمانی ها و جشن های ازدواج را ساده و کم خرج برگزار کنند، مطمئن باشند دشمن از تحمل و پایداری آنها خسته خواهد شد و این وضع ادامه نخواهد یافت. ساده زیستی روش اولیا و انبیا بوده و سبب کاستن فشارها خواهد شد ان شاءالله‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در جمع شورای عالی آموزش و پرورش استان خراسان و شورای زیارت به اتفاق استاندار و معاونان استانداری خراسان رضوی ضمن تشریح هدف بعثت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) که عمدتاً در تعلیم و تربیت انسان ها و سوق دادن آنان به مقامات عالی انسانی توأم با زندگی آرام و مملو از صلح و عدالت خلاصه می شود فرمودند: تا می توانید در آموزش و پرورش از منابع اسلامی به خصوص قرآن و نهج البلاغه و احادیث اهل بیت (علیهم السلام) که دریایی از معارف است استفاده کنید.
این کار علاوه بر تحکیم پایه های دین، پایه های نظام اسلامی و استقلال کشور و شکست ناپذیری در برابر دشمنان را تقویت می کند.
ایشان اضافه کردند: عدد زوار علی بن موسی الرضا (علیه السلام) که طبق آمار موثق در سال حدود 28 میلیون نفر است و گروهی از آنها از کشورهای مختلف هستند و ظرفیت و پتانسیل خوبی برای کارهای فرهنگی دارند و می توان از این طریق تحولی در جوامع اسلامی ایجاد کرد.
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله تحریم های خارجی اشاره کرده و فرمودند: بسیاری از آنها را با تدبیر می توان توسط کشورهای دوست دور زد و تحریم کنندگان را ناکام گذارد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: برای کم کردن فشار این تحریم ها و مسأله گرانی علاوه بر تدابیری که بر دولت لازم است، سزاوار است هموطنان عزیز ساده زیستی را پیشه کنند، میهمانی ها و جشن های ازدواج را ساده و کم خرج برگزار کنند، مطمئن باشند دشمن از تحمل و پایداری آنها خسته خواهد شد و این وضع ادامه نخواهد یافت. ساده زیستی روش اولیا و انبیا بوده و سبب کاستن فشارها خواهد شد ان شاءالله.

برچسب ها :
captcha