دهه فجر، دهه آشنا کردن نسل جوان با ارزش های والای انقلاب است

دهه فجر، دهه آشنا کردن نسل جوان با ارزش های والای انقلاب است


دهه مبارک فجر یاد آور عظمت ملت و خون های پاک شهدا، شجاعت ایثارگران و تدابیر امام راحل(قدس سره) است‌


حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی بر ضرورت تکریم و گرامی داشت این ایام تاکید کرده و فرمودند: اربعین حسینی را باید خیلی گرامی داشت، کسانی که در عراق و کربلا بوده اند می دانند که مردم عراق به این ایام بیش از عاشورا اهمیت می دهند.

ایشان اربعین را مجموعه ای از مصائب عاشورا و بعد از آن دانست و تصریح کردند: بین عاشورا و اربعین مصائب زیادی بر اهل بیت عصمت و طهارت گذشته است و عظمت و شکوه امام حسین (علیه السلام) هم در این ایام بیشتر شده است.

معظم له در ادامه با اشاره به اعزام مبلغان در دهه صفر به مناطق مختلف کشور اظهار داشتند: مبلغان باید سعی کنند ارزش های قیام امام حسین (علیه السلام) را زنده کنند و در این ایام شجاعت، رشادت، ظلم ستیزی و دیگر اهداف مقدس امام حسین (علیه السلام) را تبیین نمایند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به مبلغان و روحانیون تاکید کردند : در این ایام باید به همه سفارش کنید که از انجام کارهایی که سبب وهن این مراسم باشکوه می شود پرهیز کنند.

معظم له در بخش دیگری از سخنانش با گرامی داشت دهه مبارک فجر این دهه را یاد آور عظمت ملت و خون های پاک شهدا، شجاعت ایثارگران و تدابیر امام راحل(قدس سره) دانست و فرمودند: من از تمام ملت عزیز ایران تقاضا می کنم سعی کنند ارزش های انقلاب در این دهه زنده شود و گرد و غبار نسیان روی آن ننشیند.

ایشان تاکید کردند: مبادا با اعمال ضد ارزشی شکوه این دهه غرور آفرین زیر سئوال برود.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کردند: همه انتظار دارند که نباید فیلم های آلوده ای که مربوط به افراد بی بند و بار است به نام فیلم دهه فجر پخش شود و نباید بر خلاف دستور قرآن کارهای ضد اسلامی انجام شود.

معظم له خواستار دقت در اجرای برنامه های دهه فجر شده و فرمودند: از افراد معلوم الحال به نام بازیگر دعوت نکنند و حجاب اسلامی را رعایت کنند.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی اظهار داشتند: دهه فجر یعنی دهه زنده کردن ارزشهای اسلامی و زنده نگه داشتن خون شهداء .

ایشان تأکید کردند: از خزانه این ملت حاتم بخشی به بعضی از بازیگران نکنند، مردم این کارها را فراموش نخواهند کرد و روزی جواب خواهند خواست.

معظم له تأکید کردند: به جای این کارها به فکر تهیه مسکن، کار، هزینه تحصیل برای جوانان باشند و برای دخترانی که حتی قادر به تهیه یک جهیزیه ساده هم نیستند به آنها برسند و مناطق محروم را کمک کنید.

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کردند: احیای ارزش های انقلاب یعنی اینها نه اینکه فیلم های خلافی را به نام دهه فجر نشان بدهند که ان شاء الله نخواهند داد.

معظم له در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشتند: شنیده شده است در مطبوعات آمده بود که بعضی افراد برای اینکه مراسم فیلم فجر آزادتر باشد آیات حجاب قرآن را انکار کرده اند که البته این موضوع هنوز برای ما ثابت نشده است و اگر ثابت شود ما وظیفه سنگینی در برابر این کارها خواهیم داشت، به هر کس که می خواهند متکی باشند ، باشند.

ایشان تأکید کردند: نه روح حضرت امام (ره) از این گونه اقدامات راضی است و نه مقام معظم رهبری.

معظم له خاطر نشان کردند: ما اجازه نخواهیم داد ارزش های اسلامی به وسیله برخی از افراد که متکی به قدرت هایی باشند پایمال شود، کشور ما اسلامی است و این بسیجیان حاضرند برای ارزش های اسلامی جان بدهند نه برای چیزهای دیگر. (تکبیر حاضران)

حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی در پایان تأکید کردند: دهه فجر دهه آشنا کردن نسل جوان با ارزش های والای انقلاب اسلامی است و امیدواریم همه ما مسئولیت های خود را فراموش نکنیم و آن را به درستی انجام بدهیم.

13/11/1388

captcha