شهرداری ها در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند

شهرداری ها در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند


شهرداری تنها در برابر جنبه های مادی و ظاهری شهر مسئول نیست بلکه مسائل فرهنگی و معنوی شهر نیز از جمله وظایف مهم شهرداری است‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دکتر زاکانی شهردار تهران با تبریک عید غدیر خم، اصلاح معضلات فرهنگی شهر را از جمله وظایف مهم شهرداری برشمرده و فرمودند: شهرداری تنها در برابر جنبه های مادی و ظاهری شهر مسئول نیست بلکه مسائل فرهنگی و معنوی شهر نیز از جمله وظایف مهم شهرداری است و تا مسائل فرهنگی اصلاح نشود، مسائل ظاهری نیز اصلاح نخواهد شد.

ایشان رسیدگی و تقویت مساجد را از جملۀ وظایف فرهنگی شهرداری دانسته و افزودند: مساجد در صدر اسلام کانون تصمیمات کلان و ستاد لشکر اسلام و مرکز عمران و آبادی بود، اما به تدریج از آن هستۀ مرکزی بودن فاصله گرفته و اکنون تنها مکانی برای ادای نماز جماعت است؛ لذا باید مسجد جایگاه گذشتۀ خود را بازیافته و تبدیل به یک کانون فرهنگی قوی و الهام بخش گردد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی رسیدگی به محرومان و حل گرفتاری های آنان را مهم برشمرده و افزودند: ما باید مدافع محرومان باشیم و در جهت حل مشکلات آنان بکوشیم و این هم نباید به صورت موضعی باشد.

معظم له تأکید کردند: شهر نباید به قسمت بالاشهر و پایین شهر و یا مرفه نشین و غیرمرفه نشین تقسیم شود و تمامی امکانات برای بالاشهر اختصاص داده شود و پایین شهر محروم باشد.

ایشان مشکل مسکن را از مشکلات جدی دانسته و افزودند: باید طرح های ملی مسکن که وعده داده شده، تسریع شود تا بخشی از مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مشکلات مستأجران و افزایش اجاره بها اشاره کرده و فرمودند: متأسفانه مستأجرها در چنگال مالک های بی انصاف گرفتار شده اند که بدون اینکه هیچ گونه تغییر و تحولی در ملک ایجاد کرده باشند، رهن و اجاره های خود را مرتب افزایش می دهند که باید برای آن فکر اساسی کرد.

ایشان مشکلات شهرنشینی و افزایش روند مهاجرتی از روستاها به شهر را نیز یادآورشده و فرمودند: مهاجرت از روستا به شهر باید متوقف شود. زمینۀ اشتغال جوانان در روستاها فراهم شود تا در روستا ماندگار شوند.

معظم له اعطای کمک های بلاعوض به محرومان و مستمندان را کافی ندانسته و بر ضرورت فعال سازی و اشتغال آنان تأکید کردند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان این دیدار ضمن دعا برای خدمتگزاری بهتر و بیشتر مسئولان شهری به مردم، شهرداری تهران را دارای اختیارات گسترده خواندند که می تواند با فعالیت بیشتر، در جهت حل مشکلات مردم اقدامات فراوانی داشته باشد.

captcha