لزوم تهیه مستندهای رسانه ای برای به تصویر کشیدن ابعاد مختلف راهپیمایی حماسی اربعین

لزوم تهیه مستندهای رسانه ای برای به تصویر کشیدن ابعاد مختلف راهپیمایی حماسی اربعین


باید زوایای مختلف این حرکت عظیم معنوی در قالب های مختلف و مستندهای رسانه ای به تصویر کشیده شود تا عظمت و اعتبار آن به جهانیان نشان داده شود؛ در این راستا به هر میزان دولت، صدا و سیما و رسانه ها سرمایه گذاری کنند، جا دارد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به بایکوت و سانسور برنامه بزرگ راهپیمایی اربعین در رسانه های غربی، خواستار تهیه مستندهای رسانه ای برای به تصویر کشیدن ابعاد مختلف این مانور دینی و مذهبی شد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در دیدار رییس ستاد مرکزی اربعین و معاونان، با تقدیر از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته به منظور خدمت رسانی به زوار، ابراز داشتند: خوشبختانه اربعین به یک مساله بزرگ اجتماعی و جهانی تبدیل شده است که آثار و برکات فراوانی به لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارد.

ایشان با تاکید بر حراست و پاسداری از این سرمایه عظیم معنوی که با خون دل ها بدست آمده است، تصریح کردند: برنامه ریزی هایی که برای این مساله و خدمت رسانی به زوار می شود باید متناسب با این ظرفیت باشد.

معظم له با اشاره به حضور بیش از دو میلیون زائر ایرانی در برنامه راهپیمایی اربعین، تصریح کردند: این حجم از زائر یقینا برنامه ریزی بهتری را می طلبد؛ از سوی دیگر توجه داشته باشید هر برنامه بزرگ و با اهمیتی آسیب ها و آفاتی نیز دارد و باید آسیب های این حرکت را بررسی کرد و جلوی آن را گرفت تا این که این نعمت بزرگ بدون آسیب نصیب مردم شود.

ایشان تاکید کردند: برنامه اربعین سال به سال گسترش پیدا می کند و مسؤولان ستاد اربعین و دیگر دست اندرکاران باید آمادگی لازم را داشته باشند و تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر این که راهپیمایی اربعین سبب وحدت مسلمانان می شود و همین مساله موجب ناراحتی دشمنان شده است، افزودند: آنها به دنبال هجمه و سمپاشی هستند؛ بنابراین با هوشیاری نباید بهانه دست دشمن داد.

ایشان با بیان این که دنیای استکبار به دنبال سانسور و بایکوت رسانه ای اربعین است، گفتند: باید زوایای مختلف این حرکت عظیم معنوی در قالب های مختلف و مستندهای رسانه ای به تصویر کشیده شود تا عظمت و اعتبار آن به جهانیان نشان داده شود؛ در این راستا به هر میزان دولت، صدا و سیما و رسانه ها سرمایه گذاری کنند، جا دارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات زوار بعد از روز اربعین و کند شدن روند خدمت رسانی، گفتند: برخی از زوار بعد از روز اربعین واقعا سرگردان شده بودند؛ در این راستا باید تمهیدات لازم اندیشیده و با طرف های عراقی نیز رایزنی های لازم صورت گیرد.

جهت مشاهده فیلم مربوطه کلیک کنید

captcha