حفظ و ایجاد امنیت توأم با حفظ ارزش ها

حفظ و ایجاد امنیت توأم با حفظ ارزش ها


مردم به نیروی انتظامی خوشبین هستند، این خوشبینی را با تقویت عملکرد خوبتان مضاعف کنید‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی، کار و فعالیت ناجا را بسیار مهم و در عین حال سنگین توصیف کرده و گفتند: کار نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی ایران از دیگر کشورها سنگین تر و مهم تر است چون در کنار حفظ و ایجاد امنیت، حفظ ارزش ها هم در دستور کار است. ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت فضای مجازی بر لزوم کاهش آسیب های این عرصه با همکاری دستگاه های ذیربط تأکید کرده و فرمودند: متاسفانه در کشور همکاری خوبی بین نهادهایی که در این زمینه مسؤلیت دارند نمی بینیم؛ برخی بی تفاوت هستند، برخی هم بی تفاوت نیستند اما دل نمی سوزانند. 

ایشان فرمودند: تا همه دست به دست هم ندهند مشکل فضای مجازی و آسیب هایی که در این فضا وجود دارد حل نخواهد شد.

معظم له در بخش دیگری از فرمایشات خود بر لزوم رسیدگی فوری دستگاه قضا به پرونده های مجرمان تأکید کرده و اظهار داشتند: مدت هاست مسؤلان قضایی ما می گویند مفسدان اقتصادی را سر جایشان می نشانیم، اما زمان می گذرد و عملاً چیزی نمی بینیم و انتظار مردم هم محقق نمی شود. 

ایشان خواستار حذف تشریفات دست و پا گیر در رسیدگی به پرونده ها در قوه قضاییه شدند و گفتند: رهبر معظم انقلاب هم اخیراً در این باره نکاتی را در پاسخ به رییس دستگاه قضا فرمودند و توقع این است که نتیجه آن را در رسیدگی فوری به پرونده ها مشاهده کنیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به دستگیری متهم بزرگ سکه ثامن از سوی نیروی انتظامی این اقدام را مایه خوشحالی مردم دانستند و در عین حال بر لزوم رسیدگی فوری و قاطعانه به این پرونده تأکید کردند.

ایشان فرمودند: این قبیل مسائل جنبه فوریت دارد و باید سریعاً به آن رسیدگی شود؛ کار دستگاه قضا مکمل مأموریت شماست و اگر دنبال نشود، مشکل حل نخواهد شد.

معظم له در بخش دیگری از فرمایشات خود ضمن بیان توصیه هایی خطاب به فرمانده ناجا تأکید کردند: باید با ملایمت و در عین حال قاطعیت به مأموریت ها و وظایف خود عمل کنید.

ایشان افزودند: البته باید به گونه ای عمل کنید تا بهانه دست دیگران ندهید، شرط لازم این کار نیز ارائه آموزش های کاربردی و دقیق به مأموران و پرسنل است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان برای موفقیت دست اندرکاران نیروی انتظامی آرزوی توفیق کرده و فرمودند: مردم به نیروی انتظامی خوشبین هستند، این خوشبینی را با تقویت عملکرد خوبتان مضاعف کنید.

captcha