عزّت مسلمانان در گرو اتحاد است

عزّت مسلمانان در گرو اتحاد است


دشمنان اسلام از این می ترسند که ما یک روز با هم متّحد شویم؛ از این رو سعی می کنند بین ما اختلاف بیندازند و تولید سوء ظن و بدبینی کنند، اگر مسلمانان همه دست به دست هم بدهند می توانیم در دنیا به صورت یک جمعیّت سربلند و عزیز و مقتدر زندگی کنیم.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با عالم دینی کشور آذربایجان،‌ با تأکید بر این که ما با علما و مردم مسلمان این کشور احساس برادری می کنیم، فلسفه کنگره عظیم حج را نیز اتحاد و همدلی امت اسلام دانستند.

معظّم له تأکید کردند: فلسفه حج این بوده که اسلام ثابت کند همه مسلمانان در دنیا یک واحد عظیم هستند و همه برادر یکدیگرند و باید این مهم بیش از پیش تقویت شود و مرزهای جغرافیایی نمی تواند آنها را از همدیگر جدا کند.

ایشان با تأکید بر این که اسلام یک مکتب بسیار قوی با معارف بسیار عمیق است، خواستار اتّحاد بیش از پیش مسلمانان برای تحقق اهداف کلان شدند و فرمودند: اگر مسلمانان همه دست به دست هم بدهند می توانیم در دنیا به صورت یک جمعیّت سربلند و عزیز و مقتدر زندگی کنیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اتّحاد امّت اسلام را عامل رعب و وحشت استکبار جهانی دانسته و تأکید فرمودند: دشمنان اسلام از این می ترسند که ما یک روز با هم متّحد شویم؛ از این رو سعی می کنند بین ما اختلاف بیندازند و تولید سوء ظن و بدبینی کنند.

معظّم له با ابراز تأسف و تأثر شدید از وضعیت امروز برخی کشورهای اسلامی تصریح کردند: اگر نگاهی به کشورهای اسلامی بکنیم متأسفانه می بینیم که چگونه برادر به جان برادر افتاده و کشورهايشان را تخریب می کنند و سرچشمه همه این مسائل نیز بیگانگان هستند.

ایشان در ادامه تاکید فرمودند: ما با کشور دوست و همسایه آذربایجان بسیار احساس نزدیکی می کنیم، ما انتظار روزی را می کشیم که برادران آذربایجانی به ایران بیایند و ایرانی ها به آذربایجان بروند بدون اینکه نیازی به تشریفات ویزا و مواردی از این قبیل داشته باشد.

ایشان وجوه اشتراک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان را بسیار زیاد دانسته و تأکید کردند: ما می توانیم در مسائل سیاسی و اقتصادی نسبت به یکدیگر کمک کنیم و جایی که مورد اختلاف بین ما و شما باشد را حل نماییم، سرحدها و برنامه های ما معلوم است؛ بنابراین ما انتظار داریم که شما و دوستان شما را در ایران ببینیم این رفت و آمدها و ارتباطات بیش از پیش گسترده و مستحکم شود.

برچسب ها :
captcha