دولت به فکر دارو و درمان بیماران ناتوان باشد

دولت به فکر دارو و درمان بیماران ناتوان باشد


یکی از اثرات کار خیر کمک به محرومان و ادای حاجت مؤمن است که این امر در درگاه الهی دارای فضیلت بسیاری است به طوری که در هنگام طواف واجب می توان آن را قطع و به دنبال حاجت ضروری برادر مسلمان رفت‌

حضرت آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی (دام ظله) صبح امروز در دیدار سید رضا نیری، دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور و هیأت همراه با تشکر از فعالیت‌های مجمع خیرین، فرمودند: کمک به محرومان و نیازمندان از افضل اعمال و سبب نزدیکی به خدا است.
ایشان با بیان این که فعالیت‌های خیریه سه اثر مهم را به دنبال دارد، افزودند: یکی از اثرات کار خیر کمک به محرومان و ادای حاجت مؤمن است که این امر در درگاه الهی دارای فضیلت بسیاری است به طوری که در هنگام طواف واجب می توان آن را قطع و به دنبال حاجت ضروری برادر مسلمان رفت.
معظم له اظهار داشتند: فایده و اثر دوم فعالیت‌های خیریه این است که شما عده‌ای را در کار خیر شریک می‌کنید و با این کار خیرین را به سوی بهشت می‌برید و آنها را عاقبت بخیر می‌کنید.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی فایده سوم فعالیت‌های خیریه را کار تبلیغی برای نظام اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: با انجام کارهای خیر شما قدمی در راستای عزتمندی نظام اسلامی بر می‌دارید  و نشان می‌دهید که نظام اسلامی نسبت به محرومان بسیار اهمیت قائل است.
ایشان با اشاره به این‌که در انجام کار خیر مشکلاتی هم وجود دارد، فرمودند: باید بررسی کنید و ببینید سرمایه‌ای که در اختیار افراد قرار می دهید آیا تأثیری برای تخفیف هزینه های محرومان و بیماران دارد یا خیر و اگر این مشکل در انجام کارهای خیر برطرف شود فایده و اثر آن دوچندان می‌شود.
معظم له با بیان این که در جامعه کنونی ما مشکلات بسیاری برای بیماران وجود دارد و و قیمت دارو هم بسیار گران شده است، افزودند: سعی کنید با بیماران رابطه مستقیم داشته باشید و مشکلات را از زبان خود آنها جویا شوید تا بتوانید گام بهتری در رسیدگی به بیماران و محرومان ایفا کنید، متاسفانه عده ای از مردم معتقدند دولت آنقدر که به فکربعضی کارهای تشریفاتی مانند ورزش حرفه ای است به فکر هزینه دارو و درمان نیست.
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که باید نادرستی بعضی از برخوردهای مسؤولان معلوم شود، تصریح کردند: برخی از رفتارها باید رسانه‌ای و عمومی شود تا تأثیری در رفتار مسؤولان و مدیران داشته باشد مثلا چگونه می توان باور کرد که برای کار خیر مالیات، عوارض و یا جریمه و هزینه های سنگین گمرکی بگیرند.
ایشان خاطرنشان کردند: باید فرهنگ خیرات را در کشور تغییر دهیم تا معلوم شود که همه مسؤول هستند به کار خیر کمک کنند و در اجرای کارهای خیر سهیم باشند.
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود خواستار این امر شدند که مسؤولان محترم در ساخت‌سازهای حوزوی هزینه‌های سنگینی را برای حوزه ها متحمل نکنند و از دولت بگیرند چون بیشتر نیروهایی که در نظام خدمت می‌کنند اعم از ائمه جمعه، جماعات مسؤولان عقیدتی و قضات در حوزه‌های علمیه تربیت شده‌اند و هزینه آنها را حوزه ها تأمین کرده‌اند.
ایشان با اشاره به این که حق گفتنی و گرفتنی است، افزودند: از مسؤولان و مدیران دولتی و نمایندگان مجلس خواستار هستیم تا در انجام کارهای خیر به خیرین کمک کنند و موانع را از سر آنها بردارند تا این امر مهم در کشور جایگاه و منزلت خود را پیدا کند.

برچسب ها :
captcha