هرگونه اختلاف بین مسلمانان مخصوصا همسایگان حرکت در مسیر دشمن است

هرگونه اختلاف بین مسلمانان مخصوصا همسایگان حرکت در مسیر دشمن است


دشمنان اسلام با توطئه های مختلف به دنبال این هستند که مسلمانان را به جان هم بيندازند و بین آنها تفرقه ایجاد کنند؛ در حال حاضر در چندين کشور اسلامي مسلمانان بر اثر تحريکات دشمن به جان هم افتادند و تنها دشمنان از این وضعیت سود می برند‌

حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي در دیدار شيخ الاسلام پاشازاده عالم برجسته قفقاز و آذربايجان،‌ با اشاره به همسایگی جمهوری اسلامی ایران با آذربايجان و منطقفه قفقاز، ‌تصریح کردند: در اسلام نسبت به همسايگان و رابطه آنها با يکدیگر سفارش های بسیار زیادی شده به گونه ای که در کلام اميرمؤمنان آمده است که پيامبر(صلی الله علیه وآله) آن قدر توصيه کردند که گویی همسايگان نسبت و قرابت خويشاوندی با هم دارند.
ایشان با تاکید بر ضرورت هوشیاری کشورهای همسایه در قبال نقشه های دشمنان، تصریح کردند: ما نبايد اجازه دهيم دشمنان ما بين ما جدايي بيندازند و سوء ظن و سوء تفاهم در ميان ما ايجاد کنند.
معظم له با بیان این که همه مسلمان ها هرچند در شرق و غرب عالم از هم جدا باشند به حکم قرآن برادرند، یادآورشدند: قرآن کریم و آیه شریفه «انما المؤمنون اخوة» مؤمنان را برادر خطاب و تاکید می کند که اگر بين برادران مسلمان اختلافي پيدا شد فورا صلح و صفا و دوستي برقرار کنيد.
ایشان هرگونه تفرقه و اختلاف بین مسلمانان را نوعی حرکت در مسیر دشمن دانسته و گفتند: دشمنان اسلام با توطئه های مختلف به دنبال این هستند که مسلمانان را به جان هم بيندازند و بین آنها تفرقه ایجاد کنند؛ در حال حاضر در چندين کشور اسلامي مسلمانان بر اثر تحريکات دشمن به جان هم افتادند و تنها دشمنان از این وضعیت سود می برند.
معظم له فرمودند: بنابراين ما باید از این مسائل و تفرقه ایجاد شده عبرت بگيريم و کاري نکنيم که دشمنان ما خوشحال شوند.
ایشان خطاب به شیخ پاشازاده تصریح کردند: طبق شنیده های ما شما در منطقه قفقاز و آذربایجان صاحب نفوذ هستيد و می توانید از این نفوذ و تاثیرگذاری خود در جهت خنثی کردن توطئه دشمنان و حل مشکلات موجود استفاده کنید و یقینا اين سفر، سفر دوستي عميق تر بين ما، آذربايجان و منطقه قفقاز خواهد بود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: جنابعالي با موقعيتي که داريد ترتيبي بدهيد تا مردم مسلمان آزاد باشند، مراسم اسلامي شان را انجام دهند چراکه هر چه آزادتر در مراسم اسلامي شان باشند پيوند حکومت و مردم محکم تر مي شود.
ایشان تصریح کردند: من به ریيس جمهور آذربایجان پيشنهاد کردم نسبت به مردم آسان بگيرند و بعضي از شخصيت هايي که در زندان هستند را آزاد کنند که هم اثرات خوبي در ميان مردم آنجا و هم بین همسايگان دارد.
ایشان اضافه کردند: ما از قديم الايام با ترک ها رابطه زياد و خوبی داشتیم و الان هم رابطه زيادي داریم و ترک ها را افرادي غيور شجاع و پرمحبت مي دانیم و آرزو مي کنم در آينده توفيقي نصیب شود و از نزديک در ميان شما باشم و دعوتی که کرده اید را بپذیرم.
معظم له با تاکید بر برقراری ارتباط بیشتر علمای آذربایجان با علمای جمهوری اسلامی ایران و توسعه مناسبات علمی و فرهنگی، گفتند: به هر میزان کوشش کنيم تا نگراني هاي دو همسايه برطرف و پيوند دوستي محکم تر شود هم به نفع هر دو کشور و هم به نفع اسلام و مسلمين خواهد بود و اميدوارم این قبیل ارتباط ها بيش از پيش باشد.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار نیز شيخ الاسلام پاشازاده با ابلاغ سلام گرم مردم قفقاز و آذربايجان به محضر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از ایشان به منظور سفر به این کشور و منطقه قفقاز دعوت نمودند.

برچسب ها :
captcha