مخالفت جامعه بین الملل با دست یابی ایران به فن آوری هسته ای، اهداف استعماری غرب

مخالفت جامعه بین الملل با دست یابی ایران به فن آوری هسته ای، اهداف استعماری غرب


آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی صبح پنج‌شنبه در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) تهران و هیئت همراه گفت: مخالفت جامعه بین‌الملل با دست‌یابی ایران به فن‌آوری هسته‌ای برگرفته از اهداف استعماری غربیان است.‌

ایشان در ادامه اظهار داشتند: اسلام برای علم محدودیتی درنظر نگرفته است و همواره علم و عالم مورد احترام این دین الاهی بوده است.
معظم له در ادامه با اشاره به کاربردهای خیر و شر علوم خاطر نشان کردند: برخی دانش‌ها قابلیت دوگانه در راه خیر و شر دارند مانند علوم هسته‌ای که هم استفاده صلح آمیز دارد و هم برای کشتار انسان‌ها از آن استفاده می‌شود، اما اسلام با استفاده انسانی از آن مخالفتی ندارد.
معظم له تصریح کردند: جامعه بین‌الملل عنوانی دروغین بیش نیست و فقط چند کشور اروپایی و  آمریکایی هستند که با دستیابی ما به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای مخالفت می‌کنند و می‌خواهند که ما ریزه خوار آنها باشیم.
ایشان با اشاره به گسترش علوم بیوتکنولوژی ادامه دادند: برخی در تعبیر خود نسبت به دست‌کاری در ژن زیاده‌روی می‌کنند و می‌گویند این کار شبیه‌سازی و آفرینش از سوی انسان است، حال این که این کار مانند قلمه زدن در کشاورزی است و افزون بر این که نشانه قدرت خداوند است، هیچ اشکالی نیز ندارد.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز داشتند: اسلام برای روش‌های علمی گوناگون حدود ویژه‌ای قرار داده است همانگونه که در روش لقاح خارج رحمی محرم بودن دو طرف را مورد تاکید قرار داده است.
معظم له درپایان اظهار داشتند: پیشرفت‌های علمی کشور نباید متوقف شود، زیرا مسلمانان از گذشته در عرصه علوم پیشرو بوده‌اند و باید پیشرو بمانند.

برچسب ها :
captcha