وحدت مهم ترین نیاز امروز جهان اسلام است / سردار سلیمانی شر داعش را از منطقه دفع کرد

وحدت مهم ترین نیاز امروز جهان اسلام است / سردار سلیمانی شر داعش را از منطقه دفع کرد


اگر وحدت و همدلی بین مسلمانان وجود داشته باشد هیچ قدرتی چه امریکا و چه غیر آمریکا نمی تواند بر سرنوشت مسلمانان مسلط شود‌

حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت پاکستان، با ابراز خرسندی از ملاقات با این هیات، اظهار داشتند: امروز تبلیغات رسانه های غربی علیه ایران اجازه نمی‌دهد که جهانیان به درستی درباره ایران فکر کنند، اما گزارش شما نشان داد که به خوبی مسائل و واقعیات را تجزیه و تحلیل می کنید.

معظم له با تاکید بر این که امروز دنیای اسلامی تمام منابع را در اختیار دارد، وحدت را مهم ترین نیاز مسلمانان توصیف و تاکید کردند: اگر وحدت و همدلی بین مسلمانان وجود داشته باشد هیچ قدرتی چه امریکا و چه غیر آمریکا نمی تواند بر سرنوشت مسلمانان مسلط شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به رییس این هیات تصریح کردند: شما در راس هیاتی هستید که ماموریتش ایجاد وحدت است، قدر این توفیق بزرگی که خدای متعال نصیب تان کرده است را بدانید.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منادی وحدت بود و شر داعش را از منطقه کوتاه کرد، اظهار داشتند: به همین دلیل آمریکا اقدام به ترور این سردار مجاهد کرد و او را به شهادت رساند.

معظم له بیان داشتند: ملت ما علاقه بسیار زیادی به مردم پاکستان دارند و واقعا آنها را دوست دارند، شما مردمی مخلص و حقیقتا خواهان عظمت اسلام هستید.

ایشان با تاکید بر نزدیکی بیشتر علمای شیعه و سنی با یکدیگر، تحقق این مهم را عامل تحکیم پایه‌های وحدت برشمرده و فرمودند: بسیاری از هیات هایی که به جمهوری اسلامی ایران می آیند اذعان می کنند که حقیقت کشور ما غیر آن چیزی است که در رسانه های دنیا تصویر و ترسیم می‌شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآورشدند: علما و نخبگان جهان اسلام به هر میزان به یکدیگر نزدیک و در تعامل باشند پایه های وحدت بیش از پیش تثبیت و تقویت خواهد شد.

ایشان افزودند: اگر امت اسلام اراده کند در مقابل دشمن بایستد حتما پیروز می شود، عراقی ها اراده کرده اند که آمریکایی ها را اخراج کنند، این عزم و اراده بسیار قابل تحسین و البته قابل توسعه در عرصه های مختلف است.

معظم له اضافه کردند: باید به نوجوانان و جوانان درس وحدت را از مدارس آموزش دهیم، تکفیری ها به کودکان شان از همان کودکی آموزه های خشونت بار و تکفیر را به آنها آموزش می دهند.

ایشان با تاکید بر این که امروز جهانیان به این باور رسیده اند که تکفیری ها دشمن بشریت هستند، ابراز داشتند: باید از این فرصت استفاده کرده و ضمن تحکیم پایه های وحدت، نقشه های دشمن را به خوبی بشناسیم و در مقابل آنها بایستیم.

حضرت ‌آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که آمریکا سخت ترین و بی سابقه ترین تحریم را علیه ایران اسلامی وضع کرده است، فرمودند: آنها تصور می کردند ایران متلاشی می شود اما الان می‌بینند که ایرانی ها مقاومت می کنند.

معظم له در پایان برای موفقیت علما و اندیشمندان پاکستان و هیات همراه، دعا کردند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار صمیمی لیاقت بلوچ نایب رئیس جمعیت اسلامی پاکستان و رئیس هیئت اعزامی این کشور اسلامی گزارشی از اهداف سفر این هیئت به جمهور اسلامی ایران ارائه کرد. وی همچنین از نقش آفرینی ها و اقدامات علمی و عملی و مؤثّر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مسیر تحقق وحدت اسلامی، مقابله با جریان‌های تکفیری و افراطی و نیز آگاه سازی مسلمانان در جهت مقابله با نقشه های شوم دشمنان تجلیل کرد.

captcha