جناح بازی‌ها کنار رود اوضاع اقتصادی تغییر می‌کند / ۲۰۳۰ سندی استعماری است

جناح بازی‌ها کنار رود اوضاع اقتصادی تغییر می‌کند / ۲۰۳۰ سندی استعماری است


اگر مسائل جناحی کنار گذاشته و تیم اقتصادی تقویت شود یقینا اوضاع نابسامان اقتصادی کشور تغییر خواهد کرد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آیین احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مسجد مدرسه علمیه امام موسی کاظم(علیه السلام) برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(علیه السلام)) شب قدر را شب تقدیر مقدرات یکسال انسان دانست.

ایشان با طرح سؤالی مبنی بر این که آیا مقدرات انسان بدون خواست و نقش او تعیین می شود، تصریح کردند: با عدالت و حکمت خدای متعال سازگار نیست که بدون اختیار و اراده انسان، مقدرات او رقم بخورد.

معظم له با بیان این که تعیین مقدرات انسان بر اساس لیاقت و شایستگی ها است، خاطرنشان کردند: اگر متخلق به اخلاق حسنه و فضائل باشیم خدای متعال نیز تقدیر شایسته ای برای ما رقم می زند، عکس این مساله نیز صادق است.

جناح بندی ها کنار برود اوضاع اقتصادی تغییر می کند

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که گام نخست را در تقدیرات خود انسان برمی دارد، یادآورشدند: به عنوان مثال در مسائل مربوط به کشور اگر مساله جناح بندی کنار برود و تیم اقتصادی قوی و نیرومندی انتخاب شوند و سرکار بیایند اوضاع عوض می شود.

ایشان شب قدر را شب توبه و انابه به درگاه احدیت خوانده و فرمودند: باید در این شب عزیز با خدای خود عهد ببندیم که کارهای خوب انجام دهیم و از رزائل اخلاقی دوری کنیم، اگر چنین نیتی داشته باشیم یقینا امشب نتیجه عالی خواهیم گرفت.

معظم له رعایت تقوای الهی، داشتن نظم در امور، رسیدگی به ایتام، اصلاح ذات البین و یاری کردن مظلوم و دشمنی با ظالم را از مهم ترین وصایای مولا علی(علیه السلام) در آخرین لحظات عمر شریف شان برشمرد و تک تک این وصایا را برای امروز درس آموز خواندند.

ایشان غرق شدن در مادیات را عامل فراموشی بسیاری از سنت های حسنه دانسته و فرمودند: نتیجه زندگی مادی که از غرب به ما رسیده این است که همسایه از همسایه خبر ندارد.

معظم له سفارش به نماز را از دیگر توصیه های مولا علی(علیه السلام) دانسته و خطاب به جوانان فرمودند: اگر می خواهید در دنیا و آخرت آبرومند شوید به نماز بویژه اقامه نماز در اول وقت اهتمام داشته باشید.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مسجد را مرکز اتحاد مسلمانان دانسته و فرمودند: مادامی که این خانه خدا در بین مسلمانان است، دشمنان راه به جایی نخواهند برد.

ایشان توجه به جهاد مال و انفس را توصیه دیگر مولای متقیان ذکر و تصریح کردند: جهاد تنها به حضور در میدان نبرد با دشمن خلاصه نمی شود، جهاد با مال، جان و زبان نیز نوعی جهاد است و هر کس به هر طریقی که می تواند باید دین خدا را یاری کند.

جامعه بیش از هر زمانی به وحدت نیاز دارد

معظم له پرهیز از اختلافات را سفارش دیگر مولا علی(علیه السلام) دانسته و با بیان این که جامعه امروز به این اصل مهم نیاز مبرم دارد، فرمودند: مولا جامعه اسلامی را از دوری ها، اختلافات و کینه ها پرهیز می دهند و امت اسلام را به همدلی و اتحاد توصیه می کنند.

ترک امر به معروف و نهی از منکر عامل عدم استجابت دعا

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ترک امر به معروف و نهی از منکر را یکی از موانع استجابت دعا از منظر امیرمؤمنان دانسته و فرمودند: امر به معروف و نهی از منکر تنها در مقابل بدحجابی خلاصه نمی شود.

ایشان افزودند: می شنویم در فلان مدرسه سرود مبتذلی خوانده و دانش آموزان وادار به رقص می شوند! اینجا کشوری اسلامی است و یقینا همه از جمله اولیای دانش آموزان نیز مسؤولیت دارند نسبت به نهی از منکر اقدام کنند و نباید در برابر این اتفاقات ساکت باشند.

2030 سندی استعماری است

معظم له سند 2030 را سندی استعماری دانسته و فرمودند: اینها از این طریق می خواهند ما را تحت سیطره قرار دهند، آیا نباید در برابر اینها نهی از منکر کرد؟ آیا نباید در برابر گرانی های افسار گسیخته ای که برخی از تجار و کسبه به مردم تحمیل می کنند نهی از منکر کرد؟

ایشان افزودند: نهی از منکر به این امور هم خلاصه نمی شود، اگر در فلان برنامه صدا و سیما کار خلافی صورت می گیرد، باید مردم به طرق مختلف از جمله تماس تلفنی نهی از منکر کنند و یقینا اینها تاثیرگذار است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کردند: با توجه به فضای مجازی آلوده و محیط های کثیف اگر از جوانان و فرزندان خود غافل شویم دشمنان همه چیز ما را با خود خواهند برد.

ایشان با تاکید بر احیای این دو فریضه مهم در جامعه، اظهار داشتند: اگر امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنیم دعاها به مرز استجابت نزدیک نخواهد شد.

جهت دسترسی به صوت سخنرانی معظم له کلیک کنید

captcha