سپاه محبوبیت خود را با این قبیل اقدامات از دست نمی دهد

سپاه محبوبیت خود را با این قبیل اقدامات از دست نمی دهد


اینها به زعم خود می خواهند انتقام بگیرند، در حالی که کارشان کار بی عقل ها است، این نهایت بی عقلی است که انسان خیال کند همه چیز در اختیار اوست و هر کار خواست می تواند بکند و واقعیات را می تواند با یک خط و امضا عوض کند!‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به قرار دادن نام سپاه در لیست تروریست ها از سوی آمریکا واکنش نشان دادند و این اقدام را کاری جنون آمیز دانستند.

ایشان علت این اقدام را شکست های متعدد آمریکا از سپاه در عرصه های مختلف دانستند و تاکید کردند که با این قبیل کارها محبوبیت سپاه نه تنها کم نمی شود بلکه بیشتر می شود.

معظم له گفتند: این غیر منتظره نبود، استکبار جهانی و آمریکایی ها در سوریه، عراق و جنگ تحمیلی از سپاه ضربه های سختی خورده اند، این ضربات سبب شده چنین موضعی بگیرند.

ایشان افزودند: اینها به زعم خود می خواهند انتقام بگیرند، در حالی که کارشان کار بی عقل ها است، این نهایت بی عقلی است که انسان خیال کند همه چیز در اختیار اوست و هر کار خواست می تواند بکند و واقعیات را می تواند با یک خط و امضا عوض کند!

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که سپاه محبوبیت خود را با این چیزها از دست نمی دهد، از نقش آفرینی مؤثر سپاه در عرصه های مختلف از جمله رفع مشکلات، حضور مؤثر در جنگ و در مقابله با گروه های تروریستی در عراق و سوریه تمجید کردند.

ایشان افزودند: سپاه و دیگر نیروهای مقاومت در منطقه از جمله حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق و نیروهای مقاومت سوریه، منطقه را از سلطه آمریکا و اسرائیل حفظ کرده اند.

معظم له بیان کردند: الان هم ملاحظه می کنید در مساله سیل، سپاهیان و پاسداران عزیز جانانه وارد میدان شدند و در کنار ارتش، هلال احمر و سایر دستگاه ها چقدر جانفشانی و تلاش می کنند؛ هرچه امکانات دارند برای رفع مشکل به میدان آوردند و یکی از عواملی که تلفات جانی این سیل عظیم و بی سابقه در مقایسه با خسارات مالی آن کم بود، همین تدبیر و بسیج همه امکانات بود.

ایشان تاکید کردند: ما معتقدیم با این اقدام محبوبیت سپاه بیشتر می شود، حق را نمی توان با چشم پوشی باطل کرد، خورشید را نمی توان با ابر پوشاند. امیدواریم سپاهیان مانند ارتش و دیگر قوا محکم در جای خودشان باشند و بدانند این اقدامات و حرف های جنون آمیز تاثیری نخواهد داشت.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود دنیای امروز را دنیای حاکمیت زر و زور توصیف و تصریح کردند: وای بر دنیایی که این قبیل افراد بخواهند بر آن حکومت کنند و در عین حال دم از متمدن بودن هم بزنند؛ من تصور می کنم در جنگل هم این گونه رفتار نمی کردند.

معظم له همچنین با تبریک و گرامیداشت اعیاد شعبانیه، گفتند: امیدواریم به برکت عنایات اهل بیت عصمت و طهارت بویژه حضرت سید الشهدا(علیه السلام)، امام سجاد(علیه السلام) و قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام عصر(عج) که در ایام میلاد خجسته این بزرگواران قرار داریم، همه مشکلات ما برطرف شود.

captcha