ستادهای مردمی کمک به سیل زدگان در سراسر کشور تشکیل شود

ستادهای مردمی کمک به سیل زدگان در سراسر کشور تشکیل شود


امیدواریم مردم همچون دیگر عرصه ها که در کارهای خیر پیشگام و همراه هستند، در این عرصه نیز ورود جدی داشته باشند و به کمک سیل زدگان بشتابند؛ ما به همه کسانی که در این راه پراهمیت گام برمی دارند از صمیم دل دعا می کنیم‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد مردمی رسیدگی به سیل زدگان استان قم، سیل اخیر در مناطق وسیعی از کشور را ویرانگر، دردناک و در عین حال بی سابقه توصیف کردند و گفتند: ما در عمر خود چنین سیلابی در یک منطقه هم ندیده بودیم تا چه رسد به مناطق مختلف، به همین دلیل حجم تخریب ها و ویرانی نیز بی سابقه و زیاد است.

ایشان با تاکید بر این که صرف ابراز تاسف و همدردی با سیل زدگان کافی نیست و باید خود را جای آنها بگذاریم، فرمودند: سیل زدگان همه چیز اعم از خانه و کاشانه، احشام و سرمایه های خود را از دست داده اند و شرایط دردناکی را تجربه می کنند.

معظم له رسیدگی به نیازهای فوری، بازسازی مناطق سیل زده و نیز آسیب شناسی مشکلات سیل اخیر را سه موضوع مهم دانستند و گفتند: باید بررسی و آسیب شناسی دقیق و لازم صورت گیرد تا در آینده چنین مشکلاتی با این حجم از تخریب و ویرانی رخ ندهد.

ایشان تشکیل ستادهای مردمی برای کمک به سیل زدگان در استان قم را امری ارزشمند خواندند و گفتند: شایسته است این ستاد در دیگر مراکز استان ها نیز تشکیل شود تا با تقسیم کار و همدلی و همکاری مردم مشکلات سیل زدگان کاهش پیدا کند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کردند: البته سپاه، ارتش، بسیج و دولت همه در حد توان خود تلاش کرده و می کنند اما با توجه به حجم گسترده ویرانی ها و خسارات تا همکاری و بسیج عمومی نباشد مشکلات حل نخواهد شد.

ایشان تاکید کردند: افراد متمکن و خیرین و آحاد ملت هر کس در حد وسع و توان خود باید به فریاد سیل زدگان برسد.

معظم له افزودند: ما نیز در مرحله اول 250 میلیون تومان و در مرحله دوم نیز 100 میلیون تومان و بخش قابل توجهی کمک های غیر نقدی به سیل زدگان اهدا کرده ایم تا در این امر خیر سهیم باشیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی وقوع بلایای طبیعی همچون سیل را آزمونی برای همگان دانستند و گفتند: امیدواریم مردم همچون دیگر عرصه ها که در کارهای خیر پیشگام و همراه هستند، در این عرصه نیز ورود جدی داشته باشند و به کمک سیل زدگان بشتابند؛ ما به همه کسانی که در این راه پراهمیت گام برمی دارند از صمیم دل دعا می کنیم.

لازم به ذکر است پیش از این معظم له طی بیانیه ای مردم خیّر و نیکوکار را به کمک رسانی به سیل زدگان دعوت نموده و اعلام کردند که مقلدین ایشان مجاز هستند از یک سوم وجوهات شرعی خود نیز در این راه استفاده کنند.

جهت مشاهده فیلم مربوطه کلیک کنید

captcha