عالم به وضع زمان بودن شرط اصلی پیروزی است

عالم به وضع زمان بودن شرط اصلی پیروزی است


ما منکر فضای مجازی نیستیم، حرف ما اصلاح و ساماندهی این فضا است، در این فضا شبهه افکنی ها و فعالیت های تخریبی بسیاری وجود دارد؛ اما متاسفانه عزم راسخی برای اصلاح این فضا در بین مسؤولان ایجاد نشده است. می توان با تدبیر مناسب جلوی آسیب ها را گرفت و یا مشکلات را کاهش داد و از برنامه های مؤثر و مثبت آن بهره گرفت.‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آیین رونمایی از تولیدات مرکز فن آوری و پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له که در مدرسه امام امیرالمؤمنین(علیه السلام) برگزار شد، پس از استماع گزارش ارائه شده از سوی حجت الاسلام علیان نژاد مدیر محترم مرکز فن آوری و پایگاه اطلاع رسانی، این گزارش را بسیار جامع و امیدوار کننده خواندند.
ایشان با قدردانی از تمامی دست اندرکاران و عوامل پایگاه اطلاع رسانی و مرکز فن آوری، مخصوصا مدیر محترم آن، گفتند: خوشبختانه شما برنامه های مفید، مؤثر و متنوعی را در بخش های مختلف برای مقاطع سنین داشته اید که جای بسیار تقدیر و سپاسگزاری دارد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به روایت «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس» زمان شناسی را یک اصل مهم دانستند و گفتند: این حدیث بسیار پر معنی است، عالم کسی است که زمانه خود را بشناسد و بداند چه نیازها، خطرات و کاستی هایی در این مسیر وجود دارد.
ایشان تاکید کردند: در هیچ زمانی به اندازه زمان ما مشکلات اخلاقی، اجتماعی و اعتقادی وجود نداشته است، اضافه بر این می دانیم نسبت به کشور ما مشکلات افزایش داده شده است؛ چراکه دشمنان ضربه بسیار سنگینی از انقلاب و کشور ما دریافت کرده اند.
معظم له با تاکید بر این که انقلاب اسلامی حربه ها و سیاست های دشمنان را به شکست کشانده است، افزودند: توطئه های دشمنان که این روزها شدت بیشتری پیدا کرده به دلیل شکست هایی است که از ما دریافت کرده اند.
ایشان تاکید کردند: در مقابل این هجمه های اعتقادی و مفاسد اخلاقی دو دسته راهکار وجود دارد، برخی می گویند کاری نمی توان از پیش برد و باید دعا کنیم امام زمان(عج) ظهور کند، این برخورد منفعلانه و غیر قابل قبول است.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بیان داشتند: در مقابل این فرهنگ، راهکار و منطق فعالانه قرار دارد؛ ما دارای فرهنگی غنی هستیم که می تواند همه مشکلات را برطرف کند؛ اگر این روحیه و تفکر را تقویت کنیم و توکل ما به خدا باشد و در راه او جهاد کنیم یقینا از مشکلات به سلامتی عبور خواهیم کرد؛ این وعده قرآنی است.
معظم له یادآورشدند: دشمنان به دلیل قدرت دفاعی و نظامی ما گزینه نظامی را کنار گذاشته و تمام هم و غم و سرمایه گذاری خود را در حوزه های فرهنگی و تحریم ها متمرکز کرده اند.
ایشان تحریم را کار افراد عاجز و نالایق و دور از منطق دانستند و تاکید کردند که در برابر هجمه فرهنگی و اعتقادی دشمنان نیز باید هوشیار باشیم و ضمن این که فعالانه عمل می کنیم، از وادادگی نیز دوری نماییم.
ایشان خارج نشینان مزدور، منافقان داخلی و فضای یله و رهای مجازی و شبکه های فاسد و مفسد را از جمله عواملی برشمردند که فرهنگ و اعتقادات جامعه را نشانه گرفته اند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ساماندهی فضای مجازی را ضرورتی اجتناب ناپذیر خواندند و گفتند: ما منکر فضای مجازی نیستیم، حرف ما اصلاح و ساماندهی این فضا است، در این فضا شبهه افکنی ها و فعالیت های تخریبی بسیاری وجود دارد؛ اما متاسفانه عزم راسخی برای اصلاح این فضا در بین مسؤولان ایجاد نشده است.
معظم له با بیان این که اصلاح فضای مجازی راهکار دارد، تاکید کردند: می توان با تدبیر مناسب جلوی آسیب ها را گرفت و یا مشکلات را کاهش داد و از برنامه های مؤثر و مثبت آن بهره گرفت؛ مثل همین فعالیت هایی که شما عزیزان در این مرکز و پایگاه اطلاع رسانی انجام داده اید.
ایشان در پایان اطلاع رسانی دقیق و همه جانبه از فعالیت ها را مورد تاکید قرار دادند و گفتند: کار شما عزیزان نوعی جهاد مسلم است؛ امیدواریم خدای متعال این تلاش ها را به عنوان ذخیره یوم المعاد شما ثبت و ضبط بفرماید.
حجت الاسلام علیان نژاد مدیر مرکز فن آوری و پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی قبل از بیانات معظم له، توضیحات مشروحی درباره فعالیت های سایت دادند که می توانید جهت مطالعه ی گزارش ارائه شده در این جلسه کلیک کنید.

captcha