لزوم توجه به موازین شرعی در برنامه های میراث فرهنگی و گردشگری

لزوم توجه به موازین شرعی در برنامه های میراث فرهنگی و گردشگری


کشور ما به لحاظ زیارتی، گردشگری و درمانی زمینه های بسیار خوبی را برای جذب گردشگر دارد، منتهی باید راه های خوب را پیدا کرد و در این راه به الزامات و بایدها و نبایدهای شرعی توجه ویژه داشت‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در دیدار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت دهه مبارک فجر، با بیان این که قرآن در آیات متعدد دعوت به گردشگری و سیر در زمین می کند و در اینجا گردشگری آموزنده و مشروع مد نظر است، گفتند: در گردشگری مشروع باید تمام خطوط قرمز و هنجارهای دینی و ارزشی رعایت شود.

ایشان اظهار داشتند: در گردشگری نامشروع تنها به درآمد بیشتر فکر می کنند و برای شان مهم نیست که این درآمد با چه وسیله و ابزاری بدست آمده است.

معظم له توجه متولیان میراث فرهنگی و گردشگری را به این نکته مهم جلب کردند و گفتند: کشور ما به لحاظ زیارتی، گردشگری و درمانی زمینه های بسیار خوبی را برای جذب گردشگر دارد، منتهی باید راه های خوب را پیدا کرد و در این راه به الزامات و بایدها و نبایدهای شرعی توجه ویژه داشت.

معظم له توجه به صنایع دستی را امری مهم دانستند و گفتند: باید به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد تا در صنایع دستی فرهنگ ملی و دینی ما را به جهانیان نشان دهد.

ایشان اضافه کردند: بسیاری از آثار و بناهای فرهنگی، میراث مذهبی و دینی ما است، لذا باید اهداف خود را در برنامه های مربوط به میراث فرهنگی نشان دهیم.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: ما از هر کار و عرصه ای می توانیم به نفع فرهنگ دینی خود استفاده کنیم؛ میراث فرهنگی نیز یکی از همین عرصه ها است، تحقق این مساله نیز برنامه ریزی، هوشمندی و دقت را می طلبد.

معظم له در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سیاه نمایی های کشورها و رسانه های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشتند: وقتی مردم دنیا واقعیات ایران را از نزدیک مشاهده می کنند به واهی بودن تبلیغات ایران ستیزی و اسلام ستیزی پی می برند و برنامه های دشمنان در این زمینه خنثی می شود.

جهت مشاهده فیلم مربوطه کلیک کنید

captcha