راه نجات امت اسلامی بازگشت به اسلام حقیقی است / عمر وهابیت به آ‌خر رسیده است

راه نجات امت اسلامی بازگشت به اسلام حقیقی است / عمر وهابیت به آ‌خر رسیده است


کارهای وهابیت سبب شد که نظر برخی در دنیا نسبت به اسلام عوض شود، باید ثابت کنیم اسلام دین محبت، دوستی و همزیستی مسالمت آمیز است و خشونت در آن وجود ندارد‌

حضرت آیت الله العظمي مکارم شیرازی در دیدار جمعی از اساتید نخبه مدارس دینی چین با ابراز خرسندی از این دیدار گفتند: دیدار مسلمین سبب تقریب بیشتر مذاهب اسلامی و تقویت اتحاد مسلمین است.

ايشان افزودند: دور نشستن و قضاوت کردن صحیح نیست بلکه انسان باید از نزدیک با افراد ملاقات کند و به بررسی افکار آن‌ها بپردازد تا بتواند قضاوت کند، چرا که بسیاری از سوء ظن ها و بدبینی ها با ارتباط و گفت و گو برطرف می شود.

معظم له با بیان این که یکی از مشکلاتی که اخیرا اسلام بر اثر عقاید وهابیت پیدا کرد وارد کردن خشونت به اسلام است، اظهار داشتند: کارهای وهابیت سبب شد که نظر برخی در دنیا نسبت به اسلام عوض شود، باید ثابت کنیم اسلام دین محبت، دوستی و همزیستی مسالمت آمیز است و خشونت در آن وجود ندارد.

ايشان ادامه دادند: اگر این مسائل را خوب ثابت کنیم بسیاری از مشکلات دنیای اسلام برطرف خواهد شد، ما کتاب هایی درباره این که اسلام دین محبت و همزیستی مسالت آمیز است نوشتیم که می شود آن ها را به زبان چینی ترجمه کرد تا در وضع مسلمین منطقه اثرگذار باشد، چرا که این کتاب ها ثابت می کند اسلام دین خشونت نبوده بلکه دین محبت است.

حضرت آیت الله العظمي مکارم شیرازی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران درباره امام زمان(عج) ابراز داشتند: امام زمان(عج) از نظرها پنهان است و رابطه معنوی با پیروان دارد و علاقه مندان از فیوضات و نورانیت ایشان بهره مند می شوند، در اخباری که از امامان شیعه رسیده تشبیه شده که امام مهدی(عج) در زمانی که از نظرها پنهان است مانند خورشید پشت ابر است که انسان از آن بهره ها می برد. انسان خورشید پشت ابر را نمی بیند، اما نور آفتاب روز را روشن می کند و موجودات زنده از آثار آن استفاده می کنند، امام زمان(عج) در زمان غیبت این تاثیر را دارد و هرکه رابطه قوی تری داشته باشد بهره بیشتری خواهد برد.

حضرت آیت الله العظمي مکارم شیرازی درباره راه حل مشکلات جهان اسلام، تقویت ارتباط بین مسلمین را برای پیشرفت اسلام بسیار موثر دانستند و گفتند: راه حل مشکلات مسلمانان بازگشت به اسلام واقعی است و اگر اسلام واقعی را مطابق آنچه قرآن فرموده بشناسیم، عمل کنیم و به آن پایبند باشیم مشکلات جهان اسلام حل خواهد شد.

ايشان افزودند: دشمنان، اسلام را مزاحم منافع نامشروع خود می دانند و ما نباید فریب تبلیغات و توطئه های دشمن را بخوریم و باید بدانیم که بازگشت به اسلام حقیقی راه نجات مسلمین و حلقه اتصال مسلمانان خواهد بود.

معظم له اظهار داشتند: در ایام‌حج نمونه کاملی از وحدت اسلامی را می بینیم که همه محرم می شوند و طواف می کنند و به عرفات، مشعر، مراسم قربانی و رمی جمرات می روند، با مذاهب مختلفی که در اسلام وجود دارد در این موسم عظیم وحدت احساس می شود چون بازگشت به اسلام است.

ايشان ادامه دادند: وقتی اینقدر می توانیم نزدیک باشیم اگر در جاهای دیگر رعایت اصول کنیم اختلافات برطرف شده و مسلمانان متحد می شوند.

حضرت آیت الله العظمي مکارم شیرازی درباره فعالیت های وهابیت تأکید کردند: عمر وهابیت به آخر رسیده چون محصول آن چیزی جز خشونت، کشتار مسلمین، ویرانی، تفرقه و جدایی نبوده است، دنیا هم فهمیده که عمر وهابیت رو به پایان است و امروز تبلیغات آن ها کمرنگ شده چون داعش ثمره کار آن ها است.

ايشان همچنین درباره سؤالی در زمینه صوفی گری و آسیب های آن عنوان کردند: این مسأله جنبه های مثبتی دارد که دعوت به اخلاق، سیر و سلوک ال الله، تهذیب نفوس و مخالفت با وهابی گری است، از این نظر که مخالف وهابیت است و به تهذیب و مسائل معنوی دعوت می کند مثبت است.

معظم له خاطرنشان کردند: متاسفانه برخی از فرق صوفیه برای این که رؤسای آنان می خواستند ریاست کرده و در آمد کسب کنند، بدعت هایی را در اسلام وارد کردند که باید آن ها را شناخت و از آنان پرهیز کرد.

ايشان با بیان توصیه هایی خطاب به اساتید حاضر در جلسه گفتند: شما در شرایط سختی مشغول تعلیم مسائل اسلامی هستید و از مجاهدان اسلام به شمار می روید، تا می توانید به یاد خدا باشید و به اشخاص ضعیف کمک کنید، از جوانی استفاده کنید و بدانید که همیشه باقی نمی ماند و تا جوان هستید می توانید کار قوی انجام دهید.

حضرت آیت الله العظمي مکارم شیرازی تصریح کردند: روایتی وجود دارد که اگر معلم به شاگرد خود «بسم الله الرحمن الرحیم» تعلیم دهد و او بیاموزد، خداوند فرمان آزادی از جهنم برای او، پدر، مادر، معلم آن را می دهد که نشان از جایگاه ویژه تعلیم و تربیت در اسلام دارد.

ايشان در پایان برای توفیق مسلمین جهان و محفوظ ماندن آنان از بلایا و توطئه های دشمنان اسلام دعا کرد.

captcha