حضور قرآن در همه برنامه های فردی و اجتماعی باید پررنگ باشد

حضور قرآن در همه برنامه های فردی و اجتماعی باید پررنگ باشد


به یقین در قرآن هیچ تحریفی نبوده و نخواهد بود ولی این رسم الخط اغلاط زیادی دارد، باید زمینه فراهم شود تا علمای اسلام برای رفع و اصلاح این مشکل چاره اندیشی کنند، این مشکل سبب غلط خواندن قرآن می شود، باید مشکلات را برطرف کرد تا همه بتوانند قرآن را صحیح بخوانند؛ اصلاح رسم الخط قرآن به هیچ وجه به معنای تحریف نیست و اشکالی ندارد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و معاونین ایشان با تقدیر از گسترش فعالیت های قرآنی در کشور گفتند: زمانی بود که مخالفان می گفتند شیعیان رابطه ای با قرآن ندارند و تنها به ائمه طاهرین(علیهم السلام) قناعت کرده اند که این گسترش فعالیت ها جوابی عملی به مخالفان است.

ایشان افزودند: گروهی از وهابیت هنوز هم این شبهه دروغین را تکرار می کنند، باید از این فعالیت ها خبررسانی کامل شود تا همگان بدانند که بزرگ ترین مسابقات قرآنی در ایران برگزار می شود، ولی باید آن را به اطلاع همگان رسانید زیرا اطلاع رسانی امروز نقش مهمی دارد.

معظم له با بیان این که در کنار تلاوت، حفظ و تفسیر، غرض نهایی عمل به قرآن کریم است، اظهار داشتند: مسأله عمل به قرآن باید پررنگ باشد، موارد دیگر مقدمه عمل به قرآن است و در جلسات تذکر داده شود.

ایشان ادامه دادند: در کنار تلاوت قرآن می توان آیات درباره مسائل اخلاقی و اجتماعی را گوشزد کرد تا در عمل افراد ظاهر شود، قرآن کتاب عمل است و نباید در محدوده حفظ و تلاوت خلاصه شود، قرائت و حفظ مقدمه حضور قرآن در جامعه و جنبه عملی پیدا کردن آن است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی استفاده از فرصت های گوناگون مانند ایام عید برای انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی را مثبت و تأثیرگذار دانستند و ابراز داشتند: باید از فرصت ها استفاده کرد، همچنین می توان برای گردشگران خارجی نیز برنامه ریزی کرد تا پیام رسان انقلاب و اسلام و قرآن به کشورهای خود باشند.

ایشان با اشاره به مشکلات رسم الخط عثمان طه در قرآن عنوان کردند: به یقین در قرآن هیچ تحریفی نبوده و نخواهد بود ولی این رسم الخط اغلاط زیادی دارد، باید زمینه فراهم شود تا علمای اسلام برای رفع و اصلاح این مشکل چاره اندیشی کنند، این مشکل سبب غلط خواندن قرآن می شود، باید مشکلات را برطرف کرد تا همه بتوانند قرآن را صحیح بخوانند؛ اصلاح رسم الخط قرآن به هیچ وجه به معنای تحریف نیست و اشکالی ندارد.

معظم له خاطرنشان کردند: اخیرا شنیده شده که مسأله تعلیمات قرآنی در کتب درسی کاهش پیدا کرده است، اگر دست هایی می خواهند سند 2030 را اعمال کنند باید هوشیار باشیم و مقابله کنیم، نباید اجازه داد مسائل قرآنی در دروس مدارس کاهش پیدا کند. امیداواریم همه در این گونه مسائل به هوش باشند و سازمان اوقاف بررسی دقیق کند.

captcha