تحلیل آیت الله العظمی مکارم درباره حوادث فرانسه

تحلیل آیت الله العظمی مکارم درباره حوادث فرانسه


اهانت به نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) به معنای اعلام جنگ با تمام مسلمانان است، شما از داعش ضربه خورده‌اید، آیا این انتقام جویی شما از مسلمانان کار عاقلانه‌ای است، در این باره باید فکر کنند‌

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با محکوم کردن حملات تروریستی در فرانسه بیان داشتند: اسلام ترور را در قبال همه افراد(دوست و دشمن) محکوم می‌کند.

ایشان در ادامه به عکس العمل اروپاییان در برابر این حوادث اشاره کرد و بیان داشتند: نخستین عکس العمل آنها برگزاری راهپیمایی با حضور رؤسای چهل کشور بود، این راهپیمایی در حقیقت همانند قرص مسکنی برای اروپای وحشت زده بود و تأثیر موقت خود را داشت.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی حمله به مسلمان به ویژه شیعیان را عکس العمل دیگر غربی‌ها در برابر حوادث تروریستی دانست و عنوان کردند: متأسفانه این‌ها اعمال داعش را به تمام مسلمانان عمومیت دادند، در حالی که علمای اسلام تأکید می‌کنند داعش از اسلام نیست.

معظّم له ادامه دادند: برگزاری کنگره‌های مختلف در شهر مقدس قم و کشورهای مصر و سوریه خود نشان می‌دهد که داعش از اسلام نیست؛ پس چرا اروپایی‌ها عملکرد تروریست‌های داعشی را به همه عمومیت داده و مسلمانان را علیه خود می شورانند؟ آیا عمومیت دادن برای همه مسلمانان کار عاقلانه‌ای است؟ شما باید کار تروریست‌ها را محکوم کنید چرا مزاحم مسلمانان می شوید؟

ایشان عکس العمل سوم اروپاییان در برابر حوادث تروریستی را کشیدن کاریکاتورهای اهانت آمیز به نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) خواند و فرمودند: نشریه‌ای که به آن حمله شده است، اعلام کرده، کاریکاتورهای پیامبر(صلی الله علیه و آله) را کشیده و در تیراژ خیلی بالا منتشر خواهد کرد، آیا این کار عاقلانه‌ای است؟.

معظّم له تأکید کردند: اهانت به نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) به معنای اعلام جنگ با تمام مسلمانان است، شما از داعش ضربه خورده‌اید، آیا این انتقام جویی شما از مسلمانان کار عاقلانه‌ای است، در این باره باید فکر کنند.

ایشان خطاب به اروپاییان افزودند: شما ریشه‌ها را پیدا کرده و بخشکانید؟ ارتش و مردم عراق به شرط قطع حمایت دیگران از داعش آنها را به زودی ریشه کن می‌کنند، لازم نیست شما ائتلاف تشکیل دهید، شما جلوی کمک‌ها را بگیرید کافی است، اگر به این‌ها کمک نشود یک ماه نیز دوام نمی‌آورند. چه کسانی به آنها کمک می کنند حتما آنها را می شناسید کاری کنید کمک ها قطع شود ، ریشه ترورها خواهد خشکید.

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر برخورد عاقلانه با حوادث اروپا اظهار داشتند: کارهای تند و بی دلیل سبب دشمن تراشی می‌شود، باید تروریست‌ها را ریشه کن کرد، وگرنه برگزاری راهپیمایی این موضوع را به تنهایی حل نمی‌کند، این‌ها همانند آتش زیر خاکستر هستند که روزی دوباره زبانه می‌کشد.

ایشان افزودند: حوادث گذشته باید درس عبرتی باشد، عصبانی شدن و تصمیم عجولانه و غیر کارشناسی گرفتن مشکلی را حل نمی‌کند.

خداوند به همه توفیق عمل دهد.

برچسب ها :
captcha