8 شوال سالروز عزای همه مسلمانان است

8 شوال سالروز عزای همه مسلمانان است


وهابیت میراث فرهنگی پیامبر و اهل بیت ایشان را از بین بردند و آثار فراوانی از اصحاب پیامبر، بزرگان و دانشمندان اسلام را تخریب کردند؛ وهابیت تاریخ زنده اسلام را نابود کرد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی در جمع زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) در سخنان خود به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) اشاره کرده و ابراز داشتند: حدود 80 سال پیش و در هشتم شوال وهابیت نادان و تکفیری قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) را ویران و با خاک یکسان کردند.

ایشان با بیان این که شیعیان همه ساله در هشتم شوال به عزاداری پرداخته و یاد و خاطره آن جنایت بزرگ را زنده نگاه می دارند، اظهار داشتند: هشتم شوال تنها روز عزای شیعیان نیست بلکه تمام ملت های مسلمان این روز را بزرگ می دارند.

معظّم له با اشاره به این جنایت بزرگ وهابیت ادامه دادند: هشتم شوال روزی است که قبور فرزندان پیامبر اسلام به دست افرادی بیسواد ویران شد.

ایشان با اشاره به فراز «یا وجیهاً عندالله اشفع لنا عندالله» در دعای توسل این دعا را نشان دهنده توحید خالص خوانده و افزودند: وهابیت نادان و تکفیری که قبور ائمه بقیع را ویران کردند نه تنها از قرآن، سنت پيامبر(صلی الله علیه و آله) و روايات معصومان(علیه السلام) بی خبر هستند بلکه توحيد را نیز وارونه جلوه می‌دهند.

معظّم له با تأکید بر این که عالمان تکفیری و وهابی حتی به اندازه طلاب معمولی ما هم از قرآن و سنّت پیامبر اسلام اطّلاع ندارند، فرمودند: علمای آنها آنچه در مورد شفاعت پیامبر اسلام در قرآن آمده را به زمان حیات ایشان مرتبط می دانند و می گویند آن موارد پس از فوت پیامبر صدق نمی کند.

حضرت آيت‌الله العظمی مكارم شيرازی با اشاره به آیاتی از قرآن مبنی بر زنده بودن شهیدان، ابراز کردند: وهابیت تكفيری بزرگترين اهانت را به پيامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) انجام می‌دهند و مقام پيامبر را در حدّ يك شهيد نيز نمی‌دانند.

ایشان تأکید کردند: باید از کسانی که مقام پيامبر را در حد يك شهيد نيز نمی‌دانند اين سوال را پرسيد كه چرا در نماز «اَلسَّلامُ عَلَیْكَ أیُّهَا النَّبِیُّ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ» را قرائت می‌كنند.

معظّم له در ادامه سخنان خود به بیان خاطره ای از سفر به مکه مکرّمه پرداخته و خاطرنشان کردند: سال‌ها پيش زمانی كه به مكه و مدينه مشرّف شدم در كنار مرقد پيامبر مكرّم اسلام(صلی الله علیه و آله) اين جمله نوشته شده بود كه ای مردم در كنار قبر پيامبر(صلی الله علیه و آله) سر و صدا نكنيد، پس از خواندن اين جمله به ديدار يكی از علمای سنی و امام جماعت مسجد النبی(صلی الله علیه و آله) رفتم و با وی ملاقات كردم و به او گفتم اگر شما پيامبر اکرم را بعد از وفات نعوذبالله ناآگاه می دانید و او را در حد يك شهيد هم نمی‌دانيد پس چرا اين جمله را در كنار قبر ايشان نوشته ايد و وی كه از علما و افراد فهميده محسوب می‌شد در جواب بنده گفت اين حرف آدم‌های احمق و نادان است زيرا پيامبر مكرّم اسلام مانند شهدا حيات برزخی داشته و صدای ما را به‌ خوبی می‌شنود.

وهابیت تاریخ اسلام را نابود کرد

این مرجع تقلید جهان تشیّع با اشاره به این که همه مردم دنیا برای میراث فرهنگی خود ارزش قائل هستند، اظهار داشتند: وهابیت میراث فرهنگی پیامبر و اهل بیت ایشان را از بین بردند و آثار فراوانی از اصحاب پیامبر، بزرگان و دانشمندان اسلام را تخریب کردند؛ وهابیت تاریخ زنده اسلام را نابود کرد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که وهابیت باید پاسخگوی این فجایع به مسلمانان باشد، ابراز کرد: آثار اسلامی تنها متعلّق به کسانی که در آن منطقه زندگی می کنند نیست و متعلّق به همه مسلمان است از این رو هر اقدامی که می خواهد صورت بگیرد باید با مشورت همه علمای اسلام باشد.

ضرورت اداره حرم های اهل بیت زیر نظر علمای اسلام

ایشان با بیان این که در اداره حرم اهل بیت(علیهم السلام) باید نمایندگانی از تمام کشورهای اسلامی حضور داشته باشند، فرمودند: اگر چنین شود قطعاً اتفاقاتی همچون تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) و سایر آثار اسلامی رخ نخواهد داد.

معظّم له در ادامه سخنان خود کشتار مردم سوریه را محکوم و ابراز کردند: کسانی که در سوریه قبور بزرگان اسلام را ویران کردند افرادی هستند که فاقد فکر و فرهنگ انسانی هستند و نمی توانند بر حرمین شریفین حکومت کنند.

ایشان با اشاره به بازسازی قبور امامین عسکریین(علیهم السلام) در سامرا، ابراز امیدواری کردند این اتفاق برای قبور ائمه(علیهم السلام) در مکه و مدینه نیز بیفتد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به روایتی از امام صادق(علیهم السلام) درباره سوره والعصر اشاره کرده و ابراز داشتند: هر کس سوره والعصر را در نافله نمازهايش بخواند خداوند روز قيامت با چند امتياز وی را مبعوث می‌كند، يكی اينكه وی با صورتی نورانی و درخشنده وارد روز محشر می‌شود يعنی صورتش خندان و متبسّم است، چشمانش روشن بوده و به خاطر پاداش الهی داخل بهشت می‌شود.

تفکّر حاکم بر کتاب های درسی اسلامی باشد

ایشان افزودند: اخیراً مدارکی نزد بنده آورده اند که تصمیم گرفته شده درسی به عنوان آموزش موسیقی برای جوانان در مدارس گذاشته شود، اظهار داشتند: اگر جوانان ما چنین درسی نداشته باشند اتفاقی نمی افتد؛ باید تفکّری که بر تنظیم کتاب های درسی ما حاکم است تفکّری به تمام معنا اسلامی باشد نه غربی.

معظّم له در پایان ابراز امیدواری کردند، دولت جديد كه دولت تدبير و اميد است و مردم نيز به آن اميدوار هستند كه مشكلاتشان حل خواهد شد جلوی اين افكار را بگيرند و نگذارند اين گونه افكار بر نظام‌های آموزشی ما حاكم شود.

برچسب ها :
captcha