پیام حضرت آیة اللّه العظمى مکارم شیرازى مدّ ظلّه العالی به تمام هموطنان عزیز

پیام حضرت آیة اللّه العظمى مکارم شیرازى مدّ ظلّه العالی به تمام هموطنان عزیز


درود بر ملّت بیدار و هشیار ما که با حضور پرشور و کم نظیر خود در انتخابات، حماسه اى به یادماندنى آفریدند و جهانیان را در شگفتى فرو بردند‌

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اینجانب به فرد فرد شما عزیزان که در داخل و خارج با شرکت خود در انتخابات روح تازه اى در کالبد انقلاب دمیدید و نشان دادید همگى به کشورتان و به نظام جمهورى اسلامى وفادارید تبریک مى گویم و سعادت و سربلندى شما را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

 امیدوارم برگ زرین این پیروزى در آتش اختلافات نسوزد و همگى سعى کنیم با حفظ آرامش از طرق قانونى به تمام نگرانى ها پایان دهیم و فراموش نکنیم که در اختلافات فراگیر هیچ برنده‏اى وجود ندارد و همه مردم و کشور و نظام زیان مى بینند.

 فراموش نکنیم که قرآن مجید اختلاف را هم ردیف صاعقه هاى آتشبار آسمانى و زلزله هاى ویرانگر زمینى مى شمرد و در جاى دیگر آن را هم ردیف شرک و کفر می داند.

انتظار مى رود شوراى محترم نگهبان همان‏گونه که وظیفه قانونى آنها ایجاب مى کند و رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید نهادند با دقّت و شجاعت و بى نظرى کامل به شکایات کاندیداهاى محترم رسیدگى کرده، پاسخ قانع کننده اى به مردم بدهند.

 همه ملت عزیز ما یقین دارند که منافقان کوردل و فرصت طلب در آشفته بازار اختلافات فعال مى شوند و با تخریب اموال مردم و به آتش کشیدن آنها چهره ملت مهربان و صلح طلب و پاکدل ما را در جهان به زشتى رقم مى زنند. سعى کنید صفوف خود را از آنها جدا سازید.

 برادران و خواهران عزیز! در اخبار خارجى آمده بود که حوادث تلخ اخیر کشور ما در صدر تمام اخبار جهان قرار گرفته است و مفهوم آن این است که دوستان ما که در منطقه و جهان بسیار زیادند احساس نگرانى مى کنند و دشمنان ما هم که کم نیستند مراقب فرصتى هستند تا ضربه هاى خود را وارد سازند، شما فکر کنید در این شرایط چه وظیفه اى داریم؟

 رأى دهندگان محترم! آنها که به اختلافات دامن می زنند از هر گروهى باشند تنها راه را براى سیطره دشمنان صاف مى کنند.

 مطمئن باشید اگر خداى نکرده کشور و انقلاب ما آسیب بیند تمام منطقه آسیب خواهد دید و دچار دگرگونى خواهد شد و این مسئولیت ما را سنگین تر مى کند.

 عزیزان! ما صدها هزار شهید و جانباز براى به ثمر رسیدن انقلاب داده ایم. مطمئن باشید امروز ارواح آنها و روح مقدس امام راحل بنیانگذار جمهورى اسلامى ناراحت است. خدا نیاورد روزى را که بر اثر غلبه احساسات بر عقلانیت، ارزش تمام آن خون ها به خطر بیفتد.

 رأى دهندگان محترم مخصوصاً شما اى جوانان عزیز! من به همه شما احترام مى گذارم. بیایید از طریق مذاکره اختلافات را برطرف سازیم. همه به هم احترام بگذاریم، سخنان رکیک به یکدیگر نگوییم و اخوت اسلامى را زنده کنیم.

 عقلاى قوم در این لحظات، وظیفه سنگینى دارند؛ باید با حفظ آرامش، یکدیگر را دعوت به مذاکره کنند و دست در دست هم بگذارند و سرانجام دولتى با استفاده از تمام ظرفیت‏هاى مدیریتى همه جناح‏هاى وفادار به انقلاب تشکیل دهند تا ایرانى آبادتر و سربلندتر از گذشته بسازیم و نامهربانى‏ها به مهربانى تبدیل گردد و دشمنان ناکام شوند و دوستان امیدوار. إن‏ شاء اللّه

captcha