ظرفیت واقعى فرهنگى و اسلامى شهر قم به مرحله ظهور و بروز نرسیده است

ظرفیت واقعى فرهنگى و اسلامى شهر قم به مرحله ظهور و بروز نرسیده است


حقیقت این است که شهر قم یک شهر کم نظیر در جهان اسلام است، زیرا علاوه بر تربت پاک حضرت معصومه(علیها السلام) و مسجد مقدس جمکران، مرکز بزرگترین حوزه علمیه جهان شیعه، بلکه جهان اسلام و خاستگاه انقلاب شکوهمند اسلامى است و اگر آن را یک شهر بزرگ مذهبى و فرهنگى بنامیم، بجاست‌

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

قبل از هر چیز تشکیل این جلسه باشکوه را به همه شما عزیزان ودست اندرکاران امر چاپ و نشر و همه مؤسسان محترم و مقامات مسؤول استان قم تبریک مى گویم. حقیقت این است که شهر قم یک شهر کم نظیر در جهان اسلام است، زیرا علاوه بر تربت پاک حضرت معصومه(علیها السلام) و مسجد مقدس جمکران، مرکز بزرگترین حوزه علمیه جهان شیعه، بلکه جهان اسلام و خاستگاه انقلاب شکوهمند اسلامى است و اگر آن را یک شهر بزرگ مذهبى و فرهنگى بنامیم، بجاست.

ولى با این حال، تاکنون جایگاه ویژه خود را در عرصه فرهنگى کشور نیافته و ظرفیت واقعى فرهنگى و اسلامى آن به مرحله ظهور و بروز نرسیده است.

خوشبختانه اخیراً گام هاى مؤثرى در این راه برداشته شده که مى توان بناى در حال تأسیس مرکز ناشران و این شهرک چاپ و نشر را جزء آن شمرد.

مى دانیم رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب امام خمینى(قدس سره) و رهبر فرزانه انقلاب و بسیارى از بازوهاى اصلى انقلاب همچون مطهرى ها و بهشتى ها از این حوزه مقدسه برخاستند و حوزه علمیه قم هم اکنون قویترین پشتیبان انقلاب است. آیا سزاوار است چنین شهرى فاقد چنین شهرکى باشد با اینکه مجموعه انتشارات آن بعد از تهران بیشترین انتشارات در کشور است.

اینجانب امیدوارم مسئولین محترم وظیفه خطیر خود را در برابر این شهر مقدس و نهادهاى فرهنگى آن به نحو احسن انجام دهند و از جمله اعتبارات لازم را براى تکمیل این پروژه در نظر بگیرند.

توفیق همگان را در این راه مقدس از خداوند بزرگ خواهانم.

والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته

ناصر مکارم شیرازى

1387/08/23

برچسب ها :
captcha