پیام معظم له به اجتماع حجاج محترم بیت الله الحرام

پیام معظم له به اجتماع حجاج محترم بیت الله الحرام


قبل از هر چیز تشکیل این مجلس باشکوه را به همه شما برادران و خواهران و دست اندرکاران تبریک مى گویم و امیدوارم توفیق کامل براى حج مقبول درگاه الهى نصیب همه شما گردد و این سفر روحانى را به سلامتى و راحتى طى کنید و إن شاء الله سالم بروید و سالم با دست پر باز گردید.‌

حقیقت این است که خداوند رحمان و رحیم لطف و مرحمت بزرگى را شامل حال شما کرده، و دعوت ابراهیم خلیل را از وراء قرون و اعصار در گوش جان شما دمیده و شما را لایق شرکت در ضیافت بزرگ خود در کنار خانه اش و مشاعر مقدسه دانسته است و این افتخار بزرگى است که تنها شامل حال مؤمنان پاکدل مى شود بر شما گوارا باد، طوبى لکم و حسن مآب.

برادران و خواهران عزیز به مضمون حدیث شریف الا اِنَّ لِرَبِّکُم فى اَیّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحات الا فَتَعرّضُوا لها، نسیم سعادت از کوى دوست به سوى شما وزیده، نسیمى که همیشه و براى همه کس نمىوزد، بنابراین از فرصت استفاده کنید و خود را در معرض وزش این نسیم قرار دهید، و سعى کنید امور زیر را به کار بندید.

1. بکوشید این سفر روحانى نقطه عطفى در زندگى شما باشد و تحوّلى در روح و جان، زندگى و افکار و اعمال شما ایجاد کند.

2. با آب توبه در کنار خانه خدا و قبور معصومین(علیهم السلام) خود را شستشو دهید و مطابق حدیث مشهور همچون روزى که از مادر متولد شده اید بازگردید، خصوص مسائل حج را خوب یاد بگیرید و اموال خود را پاک سازید.

3. گاه ممکن است حوادث سفر و دورى از عزیزان مشکلاتى داشته باشد این مشکلات را به جان بخرید و در انتظار پاداشهاى بزرگ الهى باشید; امیدوارم هیچ مشکلى پیش نیاید.

4. سعى کنید با اخلاق خوب و نظم و ترتیب و پاکى و نظافت و حسن رفتار سبب سربلندى نظام اسلامى و جامعه شیعیان دنیا باشید.

5. در حفظ وحدت با همه مسلمین بکوشید، در نمازهاى جماعت مسجدالحرام و مسجدالنبى شرکت کنید و به سخنان بى ارزش تفرقه افکنان اعتنا نکنید.

6. به دوستان و همراهان خود، به ویژه افراد سالخورده یا بیمار و ضعیف کمک کنید و آنها را هرگز تنها نگذارید که شکر نعمت سلامتى همین است.

شکرانه بازوى توانا *** بگرفتن دست ناتوان است

7. همه دوستان و بستگان به خصوص اسیران خاک را از دعا فراموش نکنید; و اینجانب از صمیم دل به همه شما دعا مى کنم و از همگى التماس دعا دارم.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

1387/08/09

برچسب ها :
captcha