دیدار حضرت آیة اللّه العظمى مکارم شیرازى با پرسنل تیپ 83 امام جعفر صادق(علیه السلام)

دیدار حضرت آیة اللّه العظمى مکارم شیرازى با پرسنل تیپ 83 امام جعفر صادق(علیه السلام)


حضرت آیة اللّه العظمى مکارم شیرازى در این دیدار با ابراز خرسندى از فعالیّت هاى مفید و سازنده این تیپ فرمودند:‌ تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) جمعیتى شناخته شده از زمان انقلاب به این طرف است که امتحان خوب و بسیار شایسته اى داده در صحنه هاى مختلف انقلاب حضور داشته است.‌

معظّم له با بیان حدیثى از پیامبر اکرم(ص) در مورد عامل پیشرفت مسلمین فرمودند:

اسلام در حدود یک قرن شرق و غرب دنیاى متمدن آن روز را گرفت از دیوار چین تا ساحل اقیانوس اطلس بخش عظیمى از شمال آفریقا قسمت مهمى از آسیا تمام خاورمیانه بخشى از آفریقا و قسمتى هم از اروپا تحت سیطره اسلام واقع شد. چه عاملى در اسلام بود که با این سرعت پیشرفت کرد آن هم اسلامى که از عقب مانده ترین کشورها برخاست از جزیره عربستان. نه تمدنى، نه سابقه درخشان تاریخى نه علم و دانشى نه لشکرى نه عسکرى و نه فنون دیگر.

غربى ها مى گویند ما عواملى ذکر مى کنیم براى پیشرفت اسلام، ولى براى خود ما قانع کننده نیست. ولى این حدیث آب را از سرچشمه مى گیرد از پیامبر عوامل پیشرفت اسلام را نقل کرده است:

دو عامل باعث پیشرفت مى شود یکى ایمان و یقین محکم است، ایمانى که وقتى در میدان جنگ واقع مى شود شکستى براى خود تصور نمى کند و مى گوید اى دشمنان اسلام درباره ما چه انتظار دارید یا شهید مى شویم که اوّلین سعادت است و یا شما را درهم مى کوبیم و در هر حال ما پیروزیم و شکست در منطق ما نیست و دوّمین عامل، ساده زیستن است وقتى زندگى پر زرق و برق شد از آن دل نمى کند، شهادت طلب کسى است که زندگى پر ناز و نعمت و پر زرق و برق نداشته باشد. همین دو عامل در جنوب لبنان امروز باعث پیشرفت مسلمین شده است یک عدّه حزب اللّه، با سلاح هاى ابتدایى، در مقابل، جمعیت عظیم اسرائیل با پیشرفته ترین سلاح هاى سرى و مافوق سرى!!

ایشان در ادامه عوامل شکست را چنین برشمردند:

آن چیزى که باعث شکست مى شود یکى شک که باعث ضعیف شدن پایه هاى ایمان شده و دیگرى هم أمل و آرزوهاى دور و دراز است. امروزه دشمن اینها را عمل مى کند ابتدا سعى دارد از طریق سى دى ها، فیلم هاى بدآموز، مواد مخدر و مکتب هاى انحرافى با تشکیک و وسوسه پایه هاى ایمان جوانان را متزلزل سازد و در ادامه مصنوعات پر زرق و برق خودشان را صادر مى کنند و کشورهاى جهان سوّم را وابسته و مدیون خودشان مى کنند وابستگى که پیدا شد و از آن طرف پایه هاى ایمان هم که لرزان شد با

یک هجوم همه چیز نابود مى شود.

در خاتمه معظم له با تأکید بر حساس بودن شرایط و ضمن اشاره به حوادث اخیر فرمودند:

اینها بچّه هاى ما و فرزندان محترم ما هستند اگر صد نفر یا دویست نفر فریب خورده حرکاتى کنند سبب نمى شود که ما دانشگاه ها را بد بدانیم دانشگاه ها باید بیدار باشند رؤساى دانشگاه ها باید به هوش باشند دانشجویان خودشان باید از درون، جلوى خیلى از کارها را بگیرند خواسته هایى هم دارند که باید منطقى بگویند و منطقى بشنوند چه کسى است که در این مملکت حاضر نباشد حرف منطقى بشنود همچنین حوزه هاى علمیه و تمام قشرهاى متدیّن، بسیجیان، سپاهیان، ارتشیان نویسندگان مطبوعات باید هوشیار باشند و دست در دست هم و با اتحاد جلوى دشمنان را بگیرند.

برچسب ها :
captcha