پیام معظم له به همایش فاطمه شناسى در اراک

پیام معظم له به همایش فاطمه شناسى در اراک


از تلاش و کوشش شما برادران و خواهران عزیز که هر سال چنین همایش نورانى و پربارى براى بزرگترین بانوى جهان فاطمه زهرا(علیها السلام) مى گیرید به سهم خود بسیار تشکر مى کنم.‌

در دنیایى پر از شور و شر، مملو از فتنه و فساد، انباشته از خشونت و زشتى ها تشکیل چنین همایش ها فرصت بسیار خوبى براى طرفداران حق و راستى و عدالت است به خصوص این که این همایش به نام مبارک بزرگ بانوى اسلام(علیها السلام) تشکیل مى شود. همان بانویى که در محراب عبادت روشنى بخش فرشتگان عالم بالا بود و نور عبادت خالصانه و عارفانه اش آسمانها را روشن مى ساخت و در میدان شجاعت و مبارزه با ظالمان عصر خود همچون همسرش على(علیه السلام)مى درخشید. همان بانویى که زندگى ساده اش بهترین سرمشق ساده زیستى و تأمین عدالت اجتماعى و مواسات و مساوات بود.

بانویى که در دامان خود شیر مردانى مانند امام حسن و سیدالشهداء(علیهما السلام) و شیرزنانى همچون زینب کبرى(علیها السلام)پرورش داد. بانویى که همچون مریم عذرا مُحَدَّثه بود، فرشتگان آسمان با او سخن مى گفتند و حوادث آینده را براى او بازگو مى کردند، و على(علیه السلام) آنها را جمع آورى نمود و مصحف فاطمه(علیها السلام) نامیده شد; این مصحف نزد ائمه اهل بیت(علیهم السلام) بود و حوادث آینده را از آن در مى یافتند. او محور اهل کسا بود و جمله اى که خداوند درباره او بیان فرمود «هُمْ فاطمةٌ و ابوها وبعلها وبنوها»، یعنى گردآمدگان زیر کسا فاطمه و پدرش و همسر و فرزندانش هستند بهترین دلیل بر شأن والا و بى نظیر او است.

هر چه درباره فضیلت آن بانوى بزرگ بگوییم کم است، ولى مهم آن است که زنان ما از زندگى آن اسوه تقوى درس پرهیزگارى و پاکدامنى بیاموزند و مردان ما درس شجاعت و استقامت و شکیبایى در برابر مشکلات و متمکنان ما درس انفاق و ایثار و سخاوت و مسؤولان ما درس ساده زیستى; زیرا میوه درخت معرفت و شناخت محبّت است، و ثمره نهال برومند محبّت پیوند در اعمال است. اینها دروسى است که این همایش ها باید به همه قشرهاى جامعه بیاموزد.

اینجانب بار دیگر از همه شما عزیزان به خصوص بنیان گذاران این همایش به خاطر این خدمت شایسته تشکر مى کنم و امیدوارم در سایه عنایات آن حضرت مشمول الطاف خاص خداوندى شوید و به اهداف والاى خود برسید والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

برچسب ها :
captcha