پیام معظم له به مسابقات قرآنى در منطقه بیضاى فارس

پیام معظم له به مسابقات قرآنى در منطقه بیضاى فارس


قبل از هر چیز تشکیل این دور از مسابقات قرآنى فراگیر استانى را به همه شما عزیزان مخصوصاً به دست اندرکاران و رئیس محترم آموزش و پرورش منطقه بیضاى فارس صمیمانه تبریک مى گویم.‌

بسمه تعالی

قبل از هر چیز تشکیل این دور از مسابقات قرآنى فراگیر استانى را به همه شما عزیزان مخصوصاً به دست اندرکاران و رئیس محترم آموزش و پرورش منطقه بیضاى فارس صمیمانه تبریک مى گویم.

قرآن، کلام نورانى خدا و دستور العمل جاودانى سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است.

در شرایطى که مسلمین در برابر هجوم بیرحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگى دارند بهترین راه این است که همگى گرد قرآن جمع شوند، این همان حبل الله و رشته محکم الهى است که تمام دلها را به هم مربوط مى کند و در آیه شریفه 103 سوره آل عمران به آن دعوت نموده و مى فرماید: (وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا (اعتصام به حبل الله همان تمسک عمومى به تعلیمات این کتاب بزرگ است. این همان نور و هدایتى است که در آیات 15 و 16 سوره مائده به آن اشاره فرموده و مى گوید: (قَدْ جَاءَکُمْ مِنَ اللهِ نُورٌ وَکِتَابٌ مُبِینٌ یَهْدِی بِهِ اللهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلاَمِ وَیُخْرِجُهُمْ مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ(.

آرى! همه در پرتو هدایت آن از ظلمات پراکندگى و اختلاف و نزاع و کشمکش رهایى مى یابند و به سرچشمه نور که همان برادرى واخوت اسلامى است باز مى گردند و از هدایت هاى آن بسوى علم و دانش و پیشرفت و تعالى بهره مى گیرند.

آشنایى جوانان و نوجوانان به این کتاب بزرگ آنها را در برابر تهاجم فرهنگى دشمن و تلاش او براى تخریب مبانى اعتقادى و اخلاقى آنان حفظ مى کند.

اینجانب به همه جوانان عزیزى که در این مسابقات قرآنى شرکت کرده اند تبریک مى گویم و همچنین در مسابقات دیگرى که به نام امید جوان در استان از سوى دفتر ما انجام شده است.

من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایى با قرآن و تعلیمات حیات بخش اسلام راه سعادت و خوشبختى را مى پیمائید و مى توانید در آینده افرادى دانشمند و پیشگام و پاک و مؤمن و پرتلاش باشید و به کشور خود کمک کنید. آرى آینده کشور به دست با کفایت شما ساخته مى شود به شرط اینکه همواره در سایه هدایت هاى قرآن گام بردارید.

همه روز آیاتى از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانید و درباره معنى آن بیندیشید و محتواى آن را در زندگى خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن و آرامش روح و آسودگى خاطر و پیشرفت و ترقى را بچشید.

من از خداى بزرگ براى همه شما و پدران و مادران و معلمان و اساتید شما موفقیت و سربلندى و عزت و سلامت روح و جسم مى خواهم و امیدوارم همواره در سایه قرآن از همه خطرات جسمى و روحى در امان باشید.

والسلام علیکم و رحمة الله

1386/11/13

برچسب ها :
captcha