پیام معظم له به همایش بزرگ احیاى زکات در استان فارس

پیام معظم له به همایش بزرگ احیاى زکات در استان فارس


قبل از هر چیز تشکیل این همایش بزرگ را به همه شما عزیزان تبریک مى گویم و امیدوارم در پرتو این همایش ها زکات که یکى از ارکان دین اسلام است جایگاه اصلى خود را در میان تمام قشرهاى مردم پیدا کند.‌

حقیقت این است که یکى از مهم ترین امتیازات اسلام که در قرآن و روایات معصومین کاملا منعکس است توجه به جنبه هاى مردمى است مخصوصاً قشرهاى ضعیف جامعه.

اسلام مى گوید در جامعه اسلامى نباید حتى یک فقیر وجود داشته باشد همانگونه که در حدیث معروف امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: «لو أنّ الناس ادّوا زکات اموالهم ما بقى مسلم فقیراً; اگر مردم زکات مال خود را بطور کامل بپردازد یک فقیر در سراسر کشور اسلامى پیدا نمى شود».

ولى متأسفانه گروهى مسأله زکات را به دست فراموشى سپرده و فاصله غنى و فقیر روز به روز بیشتر شده است.

روى این حساب باید از طرق رسانه ها، علماى اعلام و خطباى محترم، ائمه محترم جمعه و نویسندگان با هدف فرهنگ سازى، براى زکات، تبلیغ و ترویج شود تا همه مردم به اهمیت آن پى ببرند و آن را همچون نماز برخود فریضه بدانند، همان گونه که قرآن نماز و زکات را در آیات بسیارى در کنار هم قرار داده است.

ابتکارى که در سال هاى اخیر در مسأله زکات به وجود آمده که دولت محترم اسلامى به همان مقدار که اهالى یک محل زکات مى پردازند بودجه تخصیص مى دهد و تمام آن در همان محل صرف نیازهاى ضرورى مردم مى شود، ابتکارى بسیار جالب است و مى تواند ایجاد انگیزه بیشترى براى تمام مؤمنانى که اموالشان مشمول زکات است بنماید.

اینجانب به تمام شما عزیزان و همه کسانى که در این راه گام بر مى دارند درود مى فرستم و براى موفقیت همه شما دعا مى کنم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

برچسب ها :
captcha