پیام حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى به اولین همایش ملى مدیریت طب اسلامى

پیام حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى به اولین همایش ملى مدیریت طب اسلامى


حقیقت این است که دانشمندان اسلامى یکى از مهمترین پایه گزاران علوم مختلف مخصوصاً علم پزشکى بودند و مى دانیم قانون بوعلى سینا دانشمند بزرگ اسلامى در علم طب حدود سیصد سال کتاب درسى در دانشگاههاى اروپا بودند و اروپاییها بسیار از فنون طب و داروسازى را از دانشمندان اسلامى فرا گرفتند.‌

بسمه تعالى

قبل از هر چیز میلاد مسعود فخر بانوان جهان سیدة نساء العالمین من الاولین والاخرین را به همه شما عزیزان تبریک مى گویم و تبریک دیگرى بمناسبت تشکیل این همایش عظیم علمى همایش مدیریت طب اسلامى.

حقیقت این است که دانشمندان اسلامى یکى از مهمترین پایه گزاران علوم مختلف مخصوصاً علم پزشکى بودند و مى دانیم قانون بوعلى سینا دانشمند بزرگ اسلامى در علم طب حدود سیصد سال کتاب درسى در دانشگاههاى اروپا بودند و اروپاییها بسیار از فنون طب و داروسازى را از دانشمندان اسلامى فرا گرفتند.

در روایات پیامبر اسلام (ص) و روایاتى که از امام صادق (ع) و امام على بن موسى الرضا به دست ما رسیده و به صورت طب الصادق و طب الرضا منتشر شده است در قرآن مجید نیز اشاراتى به بعضى مسائل طبى دیده مى شود.

بر این اساس سزاوار است مسلمین جهان در احیاى آثار طب اسلامى بکوشند و بتوانند در پرتو آن فصل نوینى در طب جهانى بگشایند و ضمن استفاده از این تعلیمات پربار سوابق دانشمندان اسلام را در رشته هاى پزشکى براى نسل جوان فرهیخته روشن سازند تا بدانند ما همیشه واردکننده علم نبودیم بلکه علوم خود را در همه زمینه ها مخصوصاً در پزشکى صادر مى کردیم.

امروز هم بسیار خوشوقتیم که ابتکارات دانشمندان جوان در زمینه پزشکى در سطح جهان مى درخشد و هر روز خبر مسرت بخشى در این زمینه پخش مى شود.

اینجانب به همه شما عزیزان از صمیم دل تبریک مى گویم و براى موفقیت همه شما دعا مى کنم خداوند یار و مددکارتان باد.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

برچسب ها :
captcha