پیام معظم له به همایش مبارزه با مواد مخدر

پیام معظم له به همایش مبارزه با مواد مخدر


بر همه انسان هاى با وجدان و آگاه و فرهیختگان دلسوز و مدافعان واقعى حقوق بشر لازم است براى آگاهى بخشى جوامع انسانى از این خطر بزرگ به پا خیزند و انقلابى برپا کنند.‌

بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از هر چیز بر همه شما عزیزان و دست اندرکاران که این همایش عظیم را براى یک مسأله حیاتى یعنى بررسى راهکارهاى مبارزه با موادّ مخدّر تشکیل داده اید تبریک گفته و تشکر مى کنم. حقیقت این است که هر قدر زمان مى گذرد خطرات این بلاى بزرگ عصر ما آشکارتر مى شود و کار به جایى رسیده که اخیراً دستور داده اند اجساد بعضى از معتادان را که بر اثر این مواد مرگبار مى میرند غسل ندهید زیرا بیم آن مى رود که بدن آنها از هم متلاشى شود.

مى دانیم دو انگیزه مهم در پشت سر این مافیاى خطرناک وجود دارد: نخست منافع مادّى نامشروع عظیمى که آن را به صورت تجارت بسیار پرسودى درآورده که منافع آن به جیب سوداگران مرگ که بسیارى از سران دنیا نیز مخفیانه در آن شرکت دارند مى ریزد.

دیگر این که جهان خواران براى کشتن نیروهاى مقاومت جوانان و برداشتن این مانع بزرگ از سر راه خود به آن متوسّل مى شوند به گونه اى که گسترش این مواد به صورت یکى از ارکان سیاست دولتهاى استکبارى درآمده است.

امّا این کار به چه قیمتى تمام مى شود! به قیمت نابودى تدریجى نسل بشر و به خطر افتادن سلامت تمام جوامع انسانى، همان چیزى که براى مستکبران جهان ارزشى ندارد!

بنابراین بر همه انسان هاى با وجدان و آگاه و فرهیختگان دلسوز و مدافعان واقعى حقوق بشر لازم است براى آگاهى بخشى جوامع انسانى از این خطر بزرگ به پا خیزند و انقلابى برپا کنند.

ما به همه ملّت هاى مسلمان و تمام مردم جهان اعلام مى کنیم که هر گونه همکارى در امور مربوط به مواد مخدّر اعمّ از کشت و تولید، حمل و نقل، توزیع، خرید و فروش و تبلیغ و تزویج و حتى سکوت در برابر خطرات آن از نظر شرع اسلام حرام است و همه مسلمانان به حکم وظیفه امر به معروف و نهى از منکر و وجوب ارشاد جاهل باید به مبارزه فرهنگى و اجتماعى با آن برخیزند و در این راه از هیچ کوششى فروگذار نکنند.

امیدوارم تلاش هاى شما عزیزان در این همایش بزرگ مبدأ حرکت تازه اى در این امر مهم و سرنوشت ساز گردد و اینجانب بار دیگر از همه شما به خاطر زحماتى که براى نجات جامعه به خصوص جوانان، از چنگال این هیولاى مرگ آفرین مى کشید تشکّر مى کنم و موفّقیت همه شما را از خداوند متعال خواهانم.

والسلام علیکم و رحمة الله

ناصر مکارم شیرازى

1386/04/07

برچسب ها :
captcha