پیام معظم له به اتحادیه علمای شیعه در هامبورگ

پیام معظم له به اتحادیه علمای شیعه در هامبورگ


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی به اتحادیه علمای شیعه در هامبورگ تاکید کردند: برای بیمه کردن جامعه مسلمین باید سطح فکری و فرهنگی جامعه را افزایش دهیم.‌ متن این پیام بدین شرح است:‌

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا
پیام مسرّت‌بخش تشکیل اتحادیه اروپایی اسلامی علمای شیعه که یک حرکت تاریخی و بی‌سابقه بود، مایه نهایت مسرت گردید.
لازم می‌دانم قبل از هر چیز بهترین تحیات و تبریکات خود را به مناسبت تشکیل این اتحادیه مبارک، به همه شما علمای عزیز که از کشورهای مختلف اسلامی در آن‌جا گرد آمده‌اید و به تمام حضار تقدیم کنم و امیدوارم بتوانید با تشکیل این اتحادیه گام‌های مؤثر و مفیدی در تبلیغ منطقی اسلام و آئین اهل بیت علیهم‌السلام در سراسر اروپا بردارید.
اینجانب از راه دور بر آن چهره‌های نورانی عزیز و نورانی شما درود می‌فرستم و احساس می‌کنم که هم‌اکنون در جمع شما هستم، و اگر حضور جسمانی ندارم روح و قلبم با شماست.
هنگامی که برادر عزیز جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای قائم‌مقامی، بشارت تشکیل این اتحادیه را به من داد، احساس کردم گمشده‌ای داشتم و آن را پیدا کرده‌ام؛ و این بشارت مرا به آینده مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام در اروپا بسیار امیدوارتر ساخت.
در اینجا لازم می‌دانم نکاتی را خدمت شما عزیزان یادآور شوم:
نخست اینکه: اسلام دین تفاهم و برادری است و از هرگونه تفرقه‌افکنی بیزار می‌باشد، مطابق آیه شریفه 47 سوره حجر و نزعنا ما فی صدورهم من غلّ اخواناً علی سرر متقابلین، برادری و اخوت از صفات بارز بهشتیان است.
در حالی که عداوت و تنفر از یکدیگر را از صفات دوزخیان می‌شمرد، چنانکه در آیه 38 سوره آل عمران آمده: کلما دخلت امه لعنت اختها.
بنابراین شما عزیزان روحانی و مبلغان دینی، علاوه بر این‌که باید خودتان بهترین علاقه‌های صمیمیت و دوستی و محبت را با هم داشته باشید، عامه مردم را هم به این اصل مهم اسلامی دعوت کنید و از چند دستگی و پراکندگی برحذر دارید و این حقیقت را به همه تفهیم فرمایید که قومیت‌ها اعم از فارس و ترک، کرد و عرب، پاکستانی و هندی، آفریقایی، آسیایی و اروپایی همه باید در حقیقت اسلام ذوب شوند و سدّ محکمی، کانّهم بنیان مرصوص بسازند و از کیان اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام دفاع کنند.
همه با تفاوت‌های فرهنگی که دارند، باید گرد محور اسلام و مکتب نورانی اهل‌بیت علیهم‌السلام جمع شوند و قلب و روح خود را با آن منور سازند و راه صحیح زندگی را در پرتو آن بیابند.
2. با توجه به اینکه بر اثر عوامل مختلفی که می‌دانید، دنیا آمادگی بیشتری برای پذیرش اسلام و مکتب اهل‌بیت ‌علیهم‌السلام پیدا کرده، با عرضه صحیح و منطقی این آئین مقدس، از این فرصت استفاده کنید و از همه مهم‌تر عرضه عملی اسلام است که به مضمون حدیث شریف کونوا دعاه للناس بغیر السنتکم، با اعمال خود و با محبت، صمیمیت، صدق الحدیث و اداء الامانه، این مکتب مقدس را به جهانیان نشان دهید.
3. برای بیمه کردن مسلمین و شیعیان در برابر امواج مفاسد اخلاقی و القای شبهات، باید سطح فرهنگ دینی آنها را با تشکیل جلسات پر جاذبه برای تمام مقاطع سنی از کودکان گرفته تا نوجوانان و بزرگسالان، بالا ببریم و سعی وافر در تعلیم قرآن و مفاهیم عالی آن و نهج البلاغه و احادیث پر محتوای اهل‌بیت علیهم‌السلام بنماییم، و با اخلاص نیت پیش برویم تا به مقتضای والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا، مشمول هدایت‌های الهی بشویم.
بار دیگر تشکیل این اتحادیه را به شما عزیزان تبریک گفته، موفقیت همگی را از خداوند بزرگ خواهانم.

برچسب ها :
captcha