بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم افتتاح ساختمان جدید دارالحدیث

بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مراسم افتتاح ساختمان جدید دارالحدیث


آیت الله العظمی مکارم شیرازی سه شنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید دارالحدیث و دانشکده علوم و حدیث قم انقلاب حضرت مهدی ـ عج ـ را بر خلاف تصورات و انفاعات بسیاری از افراد یک انقلاب فرهنگی معرفی کردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این مراسم که حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و حجت الاسلام و المسلمین ری شهری حضور داشتند طی سخنانی گفتند: مؤسسه دارالحدیث به سهم خود با فعالیت‌هایی که انجام داده است از غربت بیرون آمده است و در سال‌های فعالیت‌ خود نشریات و مجموعه‌های گرانبهایی را منتشر کرده است. و فصل تازه‌ای در مسایل مربوطه در احادیث اهل بیت ـ ع ـ در تاریخ تشیع گشوده است.

ایشان با اشاره به آفات موجود در بحث حدیث افزودند: در اسلام برای بررسی علوم اسلامی دو منبع مهم یعنی قرآن و احادیث اهل بیت ـ ع ـ وجود دارد. احادیث ائمه ـ ع ـ‌ به دلایل مختلف دچار آفات شده‌اند ولی قرآن هیچ‌گاه دچار آفت و تحریف نشده است.

معظم له سانسور احادیث ائمه و پیغمبر ـ ع ـ به مدت دویست سال بعد از بعثت پیامبر ـ ص ـ ، وزاعین و کذابین را از مهم‌ترین آفات حدیث عنوان کرد و خاطر نشان ساختند: افرادی بودند که بعد از پیامبر ـ ص ـ با نیت قربت الله حدیث می‌کردند و معتقد بودند اگر احادیثی به وجود آورند که خدشه‌ای بر پیامبر ـ ص ـ وارد نکند اشکال ندارد و گروه دیگری بودند که به واسطه دریافت پول و دینار حدیث به دروغ جعل می‌کردند. و این امر کار دارالحدیث‌ها را برای بررسی احادیث بسیار دشوار کرده است.

ایشان در ادامه ظهور و انقلاب حضرت مهدی ـ عج ـ را یک انقلاب فرهنگی معرفی کردند و تصریح کردند: بر خلاف آن چیزی که تصویر می‌شود انقلاب حضرت یک انقلاب نظامی و یا سیاسی نیست، در درجه اول انقلاب فرهنگی است. در زمان ظهور ایشان عقل‌های مردم کامل شود. پیغمبر ـ ص ـ نیز حرکت خود را با انقلاب فرهنگی آغاز کرد.

ایشان انقلاب اسلامی ایران را بر گرفته از انقلاب صدر اسلام و فرهنگی معرفی کردند و فرمودند: بیانات، پیام‌ها و نوشته‌های امام خمینی ـ ره ـ سالیان طولانی منتشر شد و انقلاب فرهنگی سرچشمه انقلاب کشور ما شد.

برچسب ها :
captcha