هشدار نسبت به ترفند دشمنان برای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی

هشدار نسبت به ترفند دشمنان برای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج فقه، نسبت به ترفند جدید دشمنان اسلام در ایجاد تفرقه بین مسلمانان هشدار داده و فرمودند: لشکرکشی تازه به عراق در همین راستاست.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آخرین روز درسی دروس خارج حوزه علمیه قم پیش از تعطیلی دهه نخست محرم در جمع صدها تن از شاگردان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، نسبت به ترفند دشمنان برای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هشدار دادند.

ایشان فرمودند: دشمنان، گروهی از مسلمانان را علیه پیروان اهل‌بیت(ع) تحریک می‌کنند و می‌گویند ما از کشور مستقلی که روز به روز قوی‌تر می‌شود، احساس خطر می‌کنیم.

معظم له ادامه دادند: لشکرکشی تازه به عراق هم تنها برای عراق نیست و در همین راستاست، برای همین باید مسلمانان را آگاه کرد.

ایشان تصریح کردند: در جنگ شش روزه، اسرائیل کشورهای عربی را درهم کوبید و آمریکا هم از او حمایت کرد. اردن هم زمین‌هایش به اشغال آن‌ها در آمد. آیا این دشمنی‌های غرب را فراموش کرده‌اند؟ 38 نفر نامه می‌نویسند علیه شیعه. مگر چندی پیش نبود که کاریکاتور کشیدند و پیامبر (ص) را مسخره کردند؟ مگر پاپ آن حرف‌ها را علیه پیامبر (ص) و اسلام نزد؟ این حرکت‌ها علیه شعیه نبود، علیه اسلام بود. اما امروز وزیر خارجه آن‌ها آمده است مسلمانان را علیه مسلمانان تحریک کند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با انتقاد از تجلیل برخی کشورها و شخصیت های عربی از صدام، اظهار داشتند: آقای قرضاوی که یک عالم بزرگ سنی است و روحیه انقلابی هم دارد، تحت تأثیر رسانه‌ها، صدام را مسلمان می‌داند. قرآن می‌‌فرماید: اگر کسی مؤمنی را بکشد باید کشته شود و توبه پس از دستگیری مورد پذیرش نیست. توبه صدام، توبه فرعون است. آیا این عالم اسلامی، قرآن را فراموش کرده است که می‌گوید صدام در آخر عمر قرآن می‌خواند؟

معظم له در پایان تأکید کردند: باید علمای اسلام و ملت‌های مسلمان را توجه داد که تسلیم ترفند‌های دشمن نشوند، زیرا نتیجه آن همان جنگ شش روزه و غصب سرزمین‌هایشان خواهد بود.

برچسب ها :
captcha