گوش شنوا برای شنیدن احکام تشیع بیش از هر زمان دیگری است که اگر در این امر قصور کنیم در برابر خداوند مسؤولیم.

گوش شنوا برای شنیدن احکام تشیع بیش از هر زمان دیگری است که اگر در این امر قصور کنیم در برابر خداوند مسؤولیم.


گره زدن مهدویت به غدیر خم ابتکار خوبی است و از این امر معلوم می‌شود که غدیر سرمایه کل امامت و ولایت است.‌

آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی در همایش «غدیر، مهدویت؛ پایان تاریخ و آغازی نو» که صبح روز چهاردهم دی‌ماه در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، غدیرخم را روز نصب امامت ائمه اطهار (ع) خواندند و فرمودند: علاوه بر آن، بخشی از روایات غدیر مربوط به قیام حضرت مهدی (عج) است که توجه کمتری به آن شده است.

معظم له افزودند: گره زدن مهدویت به غدیر خم ابتکار خوبی است و از این امر معلوم می‌شود که غدیر سرمایه کل امامت و ولایت است.

ایشان با اشاره به روشن بودن واقعه غدیر و امامت حضرت علی (ع) اظهار داشتند: مسأله ولایت، مسأله پیچیده و مشکلی نیست ولی متأسفانه حرکت‌های سیاسی بعد از رحلت پیامبر (ص) به خاطر حب و بغض‌ها مسیر آن را تغییر داد.

آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی مسأله مهدویت را نیز از مسلمات عنوان کرده و فرمودند: در همه روایات از فروع مهدویت مثل مشخصات ظاهری حضرت مهدی (عج) و چگونگی قیام آن حضرت سخن گفته شده است، که این نشانگر مسلم بودن اصل مهدویت است.

ایشان خاطرنشان کردند: بیش از 25 جمله از خطبه غدیر درباره حضرت مهدی (عج) است. پیامبر اکرم (ص) فرمود: ای مردم! من نبی هستم و بعد از من اوصیاء هستند. آخرین امام حضرت مهدی (عج) است. کسی که دین را در همه زمین منتشر می‌کند. او قلعه‌های کفر و ظلم را ویران می‌کند.

او کمک‌کار دین خداست. او غرفه‌های فراوان از علم الاهی در اختیار دارد. هنگامی که ظهور کند.

صفوف از هم جدا شده عالمان از جاهلان مشخص می‌شوند. او وارث همه علوم انبیاء و پیامبران پیشین و احاطه دارنده به علم آنان است.

معظم له، مکتب اهل بیت (ع) را درخشنده‌تر و شکوفاتر از هر عصری توصیف و تأکید کردند: گوش شنوا برای شنیدن احکام تشیع بیش از هر زمان دیگری است که اگر در این امر قصور کنیم در برابر خداوند مسؤولیم.

آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به ویژگی‌های مکتب اهل بیت (ع) فرمودند: در مکتب اهل بیت (ع) دلیل عقل از جایگاه ممتازی برخوردار است و به وحدت جامعه اسلام می‌اندیشد و دست دوستی به همه مذاهب دراز می‌کند. از سویی پیروان اهل بیت (ع) ثابت کرده‌اند مدافعان اصلی اسلام هستند.

برچسب ها :
captcha