بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت فتوای اخیر گروهی از علمای وهابی

بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت فتوای اخیر گروهی از علمای وهابی


آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی، صدور حکم قتل میلیون‌ها شیعه از سوی شمار اندکی از وهابیون را محکوم کردند و از مجامع بین‌المللی خواستند نسبت به این حکم واکنش نشان دهند.‌

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به بیانیه 38 نفر از به اصطلاح علمای سلفی عربستانی درباره واجب القتل بودن شیعیان، این عمل را یک جنایت خوانده و از سکوت مجامع بین اللملی در این باره اظهار شگفتی کردند.

معظم له فرمودند: مجامع بین‌المللی در برابر این جنایت که شماری عالم نما با امضای خود، حکم اعدام جمعی صادر می‌کنند، سکوت کرده، ولی در برابر یک قتل سیاسی که در لبنان اتفاق افتاد، آن همه سر و صدا به راه انداختند. ما آن قتل سیاسی را هم محکوم می‌کنیم، اما حکم قتل میلیون‌ها انسان که در برابر صهونیست‌ها ایستاده‌اند، چه توجیهی دارد.

آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی ادامه دادند: وزارت امور خارجه درباره این مساله چه کرده است. حکومت عربستان گفته این‌ها از ما نیستند و ما با آنها مخالفیم. ولی این علمای سلفی در کدام مدارس و با کدام هزینه تربیت می‌شوند. امروز هم این افراد در حال تربیت هستند.

ایشان با بیان این که حکم قتل شیعیان به عراق خلاصه نمی‌شود، فرمودند: نگویند که اعتراض به این مساله دخالت در مسایل داخلی عراق است. روابط ما با کشورهای دیگر باید بر اساس عزت باشد و نباید گذاشت این طور برخورد کنند.

معظم له افزودند: به تازگی در نمایشگاهی که در خارطوم برگزار شده بود، طی سه روز کتاب‌های مکتب اهل بیت(ع) با استقبال مردم مواجه شد، ولی با تهدید چند وهابی، دولت سودان این غرفه‌ها را تعطیل کرد. موضع وزارت خارجه در این باره چیست. چرا می‌گویند روابط ما بر اساس مصالح و دوستی است. ایران کشوری قدرتمند است و فضای دوستی این نیست که برخورد ناشایستی با ما شود و ما چیزی نگوییم.

ایشان ادامه دادند: در بقیع هم عده‌ای بی‌سواد فارسی زبان را گذاشته‌اند که به زایران ایران اهانت می‌کنند، آیا فحاشی کردن شیوه مهمان‌داری است. مردم می‌گویند شما مراجع چرا فریاد نمی‌زنند. همه ما مسؤولیم. ما باید از موضع قدرت برخورد کنیم. نباید بنشینیم بر سرمان بزنند.

آیت ‌الله العظمی مکارم شیرازی در پایان اظهار داشتند: ما بزرگترین دفاع از اسلام در برابر اسراییل را انجام می‌دهیم. حزب‌الله لبنان از ماست. ما باید اعتراض کنیم تا آیندگان نگویند شما سکوت کردید که اکنون مکتب اهل بیت(ع) با محدودیت مواجه شده است.

برچسب ها :
captcha