امروز همه ما بت‌هایی غیر از بت‌های سنگی و چوبی داریم و بسیاری افراد آنها را می‌پرستند

امروز همه ما بت‌هایی غیر از بت‌های سنگی و چوبی داریم و بسیاری افراد آنها را می‌پرستند


افرادی پیدا می‌شوند که پول پرست هستند؛ مانند رجال سیاسی امریکا و بسیاری از کشورهای جهان که خدای آنها تنها دلار است.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به آیات قرآن که مشرکان را به جهت پرستش بت‌ها مورد نکوهش قرار داده است گفتند: نکوهش خداوند تنها برای مشرکان عرب نبوده است. زیرا امروز همه ما بت‌هایی غیر از بت‌های سنگی و چوبی داریم و بسیاری افراد آنها را می‌پرستند.

ایشان یکی از بت‌های امروز را هوای نفس که خطرناک‌تر از بت‌های سنگی است عنوان کردند و فرمودند: خداوند خطاب به پیامبر اکرم ـ ص ـ می‌فرماید: آیا ندیدی کسی که هوای نفس خود را مانند بت پرستش می‌کند خدا او را گمراه کرده، به قلب و گوشش مهر زده، بر چشم‌های او پرده قرار داده است و هیچ چیز را نمی‌بیند؟ انسان هواپرست به غیر از هوای نفس خود هیچ چیز نمی‌فهمد و درک نمی‌کند. هوای نفس در طول تاریخ باعث بت‌پرستی شده است.
معظم له، پول پرستی را یکی دیگر از بت‌های رایج امروز معرفی کردند و گفتند: افرادی پیدا می‌شوند که پول پرست هستند؛ مانند رجال سیاسی امریکا و بسیاری از کشورهای جهان که خدای آنها تنها دلار است. حقوق بشر، دموکراسی و آزادی را بهانه قرار می‌دهند تا به پول و دلار بیشتری برسند. اگر کشوری همچون ایران پیدا شود که با منافع نامشروع مادی آنها هماهنگ نباشد از همه جهات متهم می‌شود ولی اگر هماهنگ با آنها عمل کند، اگر هیچ چیز هم نداشته باشد، از دیدگاه آنان همه چیز دارد.
ایشان افزودند: پول پرست بودن باعث انجام تمام گناهان می‌شود. رشوه خورای‌ها، قاچاق مواد مخدر، جنگ‌های قدرتمندان برضد ضعیفان، شبکه‌های بازاریابی به نام گلدکوئیست و مانند آن همه بر اثر همین هواپرستی و پول پرستی به وجود می‌آیند.

برچسب ها :
captcha