پیام حضرت آیة اللّه العظمى مکارم شیرازى به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

پیام حضرت آیة اللّه العظمى مکارم شیرازى به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان


حلول ماه مبارک رمضان، ماه خیر و برکت و صفا و نورانیّت را به همه برادران و خواهران دینى و هموطنان عزیز تبریک مى گویم، و قدوم شما را به این ضیافت بزرگ الهى محترم مى شمرم و براى همگان توفیق و سعادت از درگاهش مى طلبم.‌

حلول ماه مبارک رمضان، ماه خیر و برکت و صفا و نورانیّت را به همه برادران و خواهران دینى و هموطنان عزیز تبریک مى گویم، و قدوم شما را به این ضیافت بزرگ الهى محترم مى شمرم و براى همگان توفیق و سعادت از درگاهش مى طلبم.
براى بهره گیرى کامل از این موهبت عظیم پروردگار یادآورى امورى را لازم مى دانم:
1- قبل از هر چیز این ماه فرصت بسیار خوبى براى بازنگرى اعمال گذشته و اصلاح عیوب خویشتن و زدودن زنگار غفلت و گناه از دلهاست، و فضاى آکنده از معنویت این ماه را براى رسیدن به این هدف عالى و سیر تکاملى به سوى قرب الهى را باید مغتنم شمرد.
2- دیگر از برکات این ماه زدودن کینه ها از سینه ها و تقویت پیوندهاى الفت و محبت و نشاندن نهال دوستى در دلها، و حرکت به سوى وفاق ملّى و آشتى عمومى است که مى تواند تحولى در جوامع اسلامى عموماً و در جامعه ما خصوصاً ایجاد کند و از تنگناها و مشکلاتى که با آن دست به گریبانیم برهاند و حتّى مسائل سیاسى را از بستر ناسالم کنونى به بستر سالمى هدایت کند و با تقویت روح اتحاد دشمنان را مأیوس سازد.
3- کمک به محرومان و نیازمندان و ایتام و صله رحم و مرهم نهادن بر زخمهاى جانکاه مصیبت دیدگان، و در یک کلمه هر گونه کمک انسانى از وظایف مهم دیگر این ماه عزیز است، اموات و گذشتگان و ذوى الحقوق را فراموش نکنیم و با کارهاى خیر به یاد آنها باشیم.
4- تجهیز جوانان و نوجوانان با اخلاق دینى و آشنایى بیشتر آنها با تعالیم اسلامى و مفاهیم عالى قرآنى و ادعیه پرمحتواى این ماه از برنامه هاى مهم دیگر این ماه است. برنامه اى که اگر درست اجرا شود آنها را در برابر تهاجم فرهنگى دشمن بیمه مى کند.
5- انتظار مى رود مبلّغان عزیز دینى و ائمه محترم جماعات با برنامه ریزى حساب شده و از پیش تنظیم یافته از این فرصت طلایى حداکثر بهره بردارى را براى برچیدن انحرافات عقیدتى و فساد اخلاقى با استفاده از وحى الهى قرآن مجید و سخنان گهربار پیشوایان دین بکوشند و نقشه هاى شوم دشمنان اسلام را نقش بر آب کنند.
6- آخرین سخن این که امید مى رود مراجع و مسئولان دینى طرح جامعى براى رؤیت ماه بریزند که در آخر ماه مسلمانان - لااقل در یک منطقه - دچار تشتت و پراکندگى نشوند و مراسم عید و نماز عید با شکوه هر چه تمام تر برگزار شود.
اینجانب از صمیم دل - مخصوصاً در سحرها - به همه شما عزیزان دعا مى کنم و حلّ تمام مشکلاتتان را از خداى بزرگ مى طلبم و از همه شما انتظار دعاى خیر براى موفقیّت بیشتر دارم.
قم - ناصر مکارم شیرازى
اوّل ماه مبارک رمضان 1424

برچسب ها :
captcha