نامه سرگشاده آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مجلس خبرگان رهبری

نامه سرگشاده آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مجلس خبرگان رهبری


لازم دیدم به عنوان اداء یک وظیفه شرعى نکته اى خدمتتان عرض کنم و آن این که یکى از وظائف اصلى خبرگان محترم پاسدارى از کیان رهبرى است و آن میسر نمى شود جز با حفظ کیان نظام اسلامى و رفع موانع از آن.‌


بسمه تعالى
حضرت آیة الله آقاى مشکینى
ریاست محترم مجلس خبرگان دامت تأییداته
با اهداء سلام و تحیّت;
ضمن تشکر از زحمات جنابعالى و سایر برادران عزیز لازم دیدم به عنوان اداء یک وظیفه شرعى نکته اى خدمتتان عرض کنم و آن این که یکى از وظائف اصلى خبرگان محترم پاسدارى از کیان رهبرى است و آن میسر نمى شود جز با حفظ کیان نظام اسلامى و رفع موانع از آن.
بر این اساس متأسفانه اخیراً حرکت مرموز و شدیدى براى تخریب مبانى اخلاقى و فساد جوانان دیده مى شود که ممکن است این سیل بنیان کن همه چیز را با خود ببرد، از گسترش مواد مخدر گرفته تا پخش سى دى هاى بسیار مستهجن و بدآموز به صورت رایگان یا بسیار ارزان و فعال شدن سایت هاى بسیار بدآموز اینترنتى و ماهواره ها و مطبوعات طرفدار آنها و مسأله بد حجابى که به سوى بى حجابى پیش مى رود و تشکیل مجالس جشن عروسى به صورت زمان طاغوت یا بدتر از آن و حتى آلوده کردن بعضى از مجالس عزادارى با آهنگ هاى ترانه ها و مانند آن، و مع الاسف فضا را به صورتى در آورده اند که امر به معروف و نهى از منکر عملا در آن بسیار مشکل شده است و یک حالت انفعالى و مرعوبیت خطرناک جاى آن را گرفته است.

اگر این جریان فقط اخلاق جامعه را هدف قرار مى داد یک مصیبت بزرگ بود ولى مهمتر از آن این که قرائن و شواهد نشان مى دهد که تمام اینها در راستاى مذهب زدائى و عریان سازى از اعتقادات دینى و عقب زدن اسلام از متن جامعه است که یک فاجعه محسوب مى شود.

به یقین هنگامى که مسأله بیکارى و گاه فساد ادارى به آن افزوده شود ابعاد فاجعه روشنتر مى گردد.

نقشه دشمنان خارجى در این زمینه کاملا حساب شده است. زیرا هرگاه جامعه مخصوصاً نسل جوان در امواج فساد غرق شود هرگونه مقاومت در برابر هجوم بیگانه در هم شکسته خواهد شد و راه براى سلطه آنها هموار مى گردد.

محاسبه دشمنان داخلى نیز همین گونه است آنها بهترین راه براى براندازى نظام را بى تفاوتى مردم نسبت به دین و ارزش هاى دینى دیده اند.

آیا وقت آن نرسیده است که برنامه دقیقى براى مبارزه با این پدیده شوم تنظیم کنیم. اینجانب از این بیمناکم که تجربه تلخ اندلس بار دیگر در کشور ما تکرار شود و مقاومت ها از میان برود و دشمن بر همه چیز مسلط گردد و خداى نکرده مشمول شعر معروف شاعر آن زمان شویم که به آخرین حاکم اندلس هنگامى که به خاطر از دست رفتن حکومت اسلامى اشک مى ریخت گفت:

اِبکِ مثل النساء ملکاً عظیماً *** لم تحافظ علیه مثل الرجال

از اطاله سخن و شاید ادبیات نامناسب که از سوز دل سرچشمه گرفت بسیار از جنابعالى و همه عزیزان معذرت مى طلبم.

وفقکم الله لمرضاته و ایّدکم بتأییداته

برچسب ها :
captcha