پاسخ آیت الله العظمی مکارم شیرازی به سوالات گروه زیادی از مردم در مورد تصویب کنوانسیون محو تبعیض درباره زنان

پاسخ آیت الله العظمی مکارم شیرازی به سوالات گروه زیادی از مردم در مورد تصویب کنوانسیون محو تبعیض درباره زنان


در این ایام گروه زیادى از حضرت آیة اللّه العظمى مکارم شیرازى درباره تصویب کنوانسیون محو تبعیض درباره زنان در مجلس شوراى اسلامى سؤالات مختلفى کرده اند، ایشان در پاسخ چنین مرقوم داشته اند:‌

در این ایام گروه زیادى از حضرت آیة اللّه العظمى مکارم شیرازى درباره تصویب کنوانسیون محو تبعیض درباره زنان در مجلس شوراى اسلامى سؤالات مختلفى کرده اند، ایشان در پاسخ چنین مرقوم داشته اند:
همان گونه که قبلا نیز در پاسخ سؤالات مربوط به این مسئله نوشته ایم، بندهاى متعددى از این کنوانسیون صریحاً بر خلاف شرع اسلام است و نمى توان با آن موافقت کرد. البته قیودى که نمایندگان محترم به هنگام تصویب به آن اضافه کرده اند بسیار خوب است، ولى با توجّه به این که ماده 28 این کنوانسیون تمام قیودى را که با هدف این معاهده - که رفع هر گونه تفاوت است مخالف باشد - نفى مى کند، اضافه نمودن این قیود متأسفانه مشکلى را حل نمى کند و آنها مى توانند در آینده طبق ماده مذکور از ما طلبکار شوند.
در اینجا لازم مى دانم توجّه همه عزیزان را به چند نکته جلب کنم:
1- غربى ها سعى دارند فرهنگ خود را به هر قیمت که باشد و تحت پوشش هاى مختلف بر مسلمانان تحمیل کنند و آن را تحت پوشش هاى فریبنده و الزام هاى بین المللى به ما بقبولانند. تجربیات سال هاى اخیر نشان داده که آنها به هیچ چیز جز تسلیم مطلق شدن قانع نخواهند شد و به این ترتیب هویت دینى و فرهنگى و استقلال ما را نشانه گرفته اند. اگر مى خواهیم به صورت یک ملت زنده و آبرومند و مسلمان باقى بمانیم، باید در مقابل تحمیلات و زیاده خواهى آنها مقاومت کنیم و بهاى مقاومت را نیز بپردازیم. نه آمریکایى ها قابل اعتمادند نه اروپایى ها، نه اینها صداقت دارند و نه آنها.
2- تجربیات مربوط به انرژى اتمى براى همه این مطلب را ثابت کرد که آنها هر روز مانند کودکان به بهانه تازه اى متوسل مى شوند و در نظر دارند ما را قدم به قدم به عقب برانند و به یک ملت ضعیف و وابسته تبدیل کنند، آنها حتّى به ما اجازه دفاع مقتدرانه از استقلال خود را نمى دهند.
تنها آمریکا نیست که خواسته هاى نامحدود و نامعقول خود را با زور و قلدرى مطرح مى کند، در مورد امضاى پروتکل الحاقى دیدیم اتحادیه اروپا نیز با آنها هم صدا شدند. با توجّه به این حقایق، بسیار ساده اندیشى است که گمان کنیم اگر ما کنوانسیون رفع تبعیض را امضا کنیم آنها از ما راضى خواهند شد.
3- تاریخ دهه گذشته به خوبى نشان داد که غربى ها عموماً و آمریکا خصوصاً، از شکوفایى اسلام در جهان و به قدرت رسیدن انقلاب اسلامى در ایران، بسیار ناخشنودند و آن را مانع بزرگ منافع نامشروع خود در فلسطین و ایران و عراق و افغانستان و در یک کلمه در تمام کشورهاى اسلامى مى بینند و به عناوین مختلف در تضعیف آن مى کوشند.
یکى از مؤثرترین راه ها براى تضعیف اسلام و باورهاى دینى و آلوده کردن جوامع اسلامى، همین کنوانسیون و مانند آن است.
برادران و خواهران عزیز نباید به سادگى از کنار این مسائل بگذرند و اهدافى را که در پشت آن مستتر است نادیده بگیرند.
4- خواهران عزیز هرگز گمان نکنند که قبول این کنوانسیون مشکلى را از آنها حل مى کند. نگاهى به وضع زنان در جوامع غربى و آزارهایى را که مرتباً از سوى مردان مى بینند، بیندازند، و آمارهاى وحشتناکى را که در این زمینه منتشر شده بررسى نمایند و حاکمیت مردان آنها را بر تمام مسائل سیاسى و اقتصادى - جز در موارد بسیار کم، که آن هم جنبه نمادین دارد - را بنگرند، و به فریبکارى غربى ها و کنوانسیون ها و پروتکل هاى آنها آشنا شوند.
به یقین اگر مفاد این کنوانسیون در کشور ما پیاده شود، شاهد متلاشى شدن خانواده ها، طلاق هاى بسیار، بى سرپرست شدن کودکان و آلودگى هاى مختلف ناشى از آن خواهیم بود.
5- شک نیست که در محیط ما گروهى به دستورات اسلام درباره حقوق زن عمل نمى کنند.
باید با قوت و قدرت حق آنها را گرفت و قطعاً فقط عمل به دستورات اسلام در این زمینه آرامش و آسایش و شخصیت و حیثیت به زنان ما مى دهد.
والسلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته

 

برچسب ها :
captcha