دوره حضور آمریکا در منطقه به سر آمده است

دوره حضور آمریکا در منطقه به سر آمده است


آمریکایی ها با این کار خود حماقت بزرگی را انجام دادند، آن ها تصور می کردند که با این اقدام جبهه مقاومت رو به خاموشی خواهد رفت، آنچه که همزمان و با حضور مردم اتفاق افتاد، نشان داد که آن ها باز هم دچار اشتباهات محاسباتی شدند.‌

علی اکبر ولایتی شامگاه شنبه در مراسم اربعین شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس که در مدرسه علمیه امام کاظم(علیه السلام) برگزار شد، عنوان کرد: شهادت سردار سلیمانی مهمترین حادثه در تاریخ معاصر است.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی هم در زمان حیات و هم پس از شهادتش منشاء برکات بود، افزود: آنچه که در عراق با حضور پرشور مردم اتفاق افتاد، یک خاتمه خوبی بود برا اختلافاتی که با تحریک آمریکا ایجاد شده بود.
مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب گفت: تشییع پیکر سردار سلیمانی را در تاریخ اسلام کم نظیر دانست و بیان کرد: آمریکایی ها با این کار خود حماقت بزرگی را انجام دادند، آن ها تصور می کردند که با این اقدام جبهه مقاومت رو به خاموشی خواهد رفت، آنچه که همزمان و با حضور مردم اتفاق افتاد، نشان داد که آن ها باز هم دچار اشتباهات محاسباتی شدند.
ولایتی اضافه کرد: شعار علیه رژیم صهیونیستی در سال های اخیر در عراق مرسوم نبوده است، این اتفاق موجب شد که مردم عراق علیه رژیم صهیونیستی شعار بدهند.
وی تاکید کرد: آمریکایی ها بدانند که از عراق رفتنی هستند، با توجه به اطلاعات موجود، بخش مهمی از مجلس عراق یکپارچه بر اخراج آمریکایی ها رای دادند؛ همچنین شخصیت های برجسته و صاحب نفوذ عراق نیز با این جریان همراه شده اند.
مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب بیان کرد: در سوریه همین روزها بخش های مهمی از استان ادلب آزاد شده و مجاهدان سوری در حال خاتمه دادن به حضور تروریست های النصره هستند و یقینا تروریست ها در روزهای آینده ادلب را ترک خواهند کرد.
ولایتی با بیان اینکه پشتوانه لجستیک نیروهای آمریکا در سوریه، عراق است یادآور شد: خاتمه حضور آمریکا در عراق به اتمام حضور آن ها در سوریه خواهد انجامید و به زودی آن ها از این دو کشور بیرون خواهند رفت.
وی ادامه داد: در گذشته طرح های مشابه معامله قرن بسیار بوده که هنوز جوهر آن خشک نشده بود، باطل شد، امروز خواسته یکپارچه مسلمانان آزاد شدن فلسطین است.
ولایتی خاطرنشان کرد: طرح معامله قرن طرحی احمقانه است، آن ها روی چیزی معامله می کنند که روی آن مالکیتی ندارند، گروه های مبارز فلسطین با این طرح به مخالفت پرداخته اند و این طرح رزمندگان فلسطینی را دور یک پرچم جمع کرده است.
وی عنوان کرد: دشمن بخواهد یا نخواهد ایران قدرت اول منطقه بوده و خط تهران، بغداد، دمشق، بیروت و فلسطین جبهه مقاومت را در خود دارد و این خط ادامه خواهد یافت.
مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب تصریح کرد: سیاست های رهبر انقلاب از گذشته تا کنون مبتنی بر این بوده که پشتیبان نهضت های اسلامی بوده اند.

captcha