پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له به زبان فرانسه افتتاح شد

پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له به زبان فرانسه افتتاح شد


‌ ‌ همزمان با سالروز میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام ، پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیة الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی) به زبان فرانسه افتتاح شد.‌

زبان فرانسه که تنها بیش از 65 میلیون نفر در کشور فرانسه بدان سخن می گویند، در میان 55 کشور عضو سازمان بین المللی فرانسه زبانان جهان گسترده است. فرانسه زبان رسمی در سوئیس، بلژیک، کانادا، لوکزامبورگ و هائیتی و زبان مشترک فرهنگی در 23 کشور آفریقایی و 3 کشور در جنوب شرقی آسیاست. مجموع فرانسه زبانان به 150 میلیون نفر بالغ می شود که در سطح پنج قاره پراکنده­اند. زبان فرانسه به همراه انگلیسی، زبان رسمی و کاری همه سازمانهای بزرگ بین المللی (به ویژه سازمان ملل متحد) و اروپایی است.

در ادامه خاطر نشان میشود که از هر صد فرانسوی 7 الی 8 نفر مسلمان میباشد که طی آخرین اخبار و داده ها این مقدار در حال افزایش میباشد. البته این آمار فقط مخصوص کشورهای غیر اسلامی مانند فرانسه میباشد و این امر در کشورهای اسلامی (خصوصا آفریقایی) متفاوت میباشد. علت اصلی موج اسلام خواهی شدید در میان جوانان فرانسوی زبان و خصوصا آندسته که ساکن کشور فرانسه هستند را میتوان فعالیت مستمر گروهها و مؤسسات اسلامی موجود در این کشور دانست، که مؤسسات شیعی نیز از جایگاه برجسته ای در این میان برخوردار میباشند.

همین امر ما را بر آن داشت تا سهمی در ترویج مذهب اهل بیت علیهم السلام در میان فرانسه زبانان داشته و  به سهم خود در جبران کمبود مراکز تبلیغی در فضای مجازی گامی برداریم؛ لذا حسب الامر معظم له کار راه اندازی سایت به زبان فرانسه و ترجمه متون مورد نظر آن به همت مجدانه و مخلصانه مسئول بخش فرانسه از دی ماه سال 78 آغاز شد و با عنایات حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) امروز به مرحله بهره برداری رسید.

برچسب ها :
captcha