پیام معظم له به مناسبت آغاز ماه محرم

پیام معظم له به مناسبت آغاز ماه محرم


به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید‌الشهدا (ع)، آیت الله العظمی مکارم شیرازی با انتشار پیامی، از مراسم عزاداری امام حسین (ع) به عنوان فرصتی برای ایجاد وحدت میان مسلمانان یاد کردند.‌

متن پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی، به مناسبت آغاز ماه محرم‌الحرام به این شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
بار دیگر عاشورای حسینی با عظمت و شکوه فراوان فرا رسید و دانشگاه کربلا آغاز به کار کرد، دانشگاهی که درس شهامت و آزادگی و عدالت و عدم تسلیم در برابر ظلم و زور را به همگان می‌آموزد و بر در و دیوارش هیهات منّا الذلّه نوشته شده است.
اساتید این دانشگاه از بزرگسالانی همچون حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه گرفته تا شیرخواری چون علی اصغر هر یک کرسی درس خاص خود را دارند.
ولی عاشورای امسال که همزمان با تهاجم شدید تبلیغاتی دشمن بر ضد اسلام از یکسو و بر ضد جهان تشیع از سوی دیگر است، وضع خاصی دارد. صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن‌ها که با بیداری مسلمین منافع نامشروع خود را در خطر می‌بینند و شکست آن‌ها در عراق و لبنان آنان را از پیروزی نظامی مأیوس ساخته به فکر ایجاد جنگ داخلی در میان مسلمانان افتاده‌اند و تمام قدرت شیطانی و تبلیغاتی خود را در این راه به کار گرفته‌اند. تا آنجا که توانسته‌اند با نهایت تعجب فتوای اباحه خون تمام شیعیان جهان را از 38 نفر از علمای فریب خورده و ناآگاه سلفی بگیرند و تمام سایتها و ماهواره‌ها و رسانه‌های مزدور را برای این افکار شیطانی به کمک طلبیده‌اند.
در چنین شرایطی باید به همه مسلمین هشدار داد که در دام آن‌ها نیفتند و مجالس حسینی که میعادگاه میلیونها نفر از عاشقان این مکتب است بهترین فرصت را برای دعوت به اتحاد و اتفاق مسلمین و پرهیز از هرکاری که سبب تفرقه می‌شود یا بهانه‌ای به دست دشمن می‌دهد فرصتی طلایی برای این دعوت است، بنابراین:
اولاً لازم است عزاداری مراسم هرچه باشکوه‌تر ولی ساده و خالی از پیرایه‌ها و سخنان شرک‌آلود و غلوآمیز باشد و عزاداران عزیز از اعمالی که موجب وهن اسلام در نظر دیگران است، بپرهیزند.
ثانیاً خطبای محترم علاوه بر مراسم سوگواری که مایه خیر و برکت است عزاداران عزیز مخصوصاً نسل جوان را به اهداف قیام حسینی آشنا سازند و تأکید کنند که عاشورا یک جریان جاودانی و مستمر مبارزه حق در برابر باطل است نه یک واقعه تاریخی گذرا.
ثالثاً مداحان گرامی که از دعبل‌ها و کمیت‌ها و فرزدق‌ها الگو می‌گیرند باید مراثی خود را با حماسه‌ها بیامیزند و با این کار این مجالس پر شور را به کلاس‌های درس انسان‌ساز مبدل کنند.
رابعاً در مناطقی که شیعه و اهل سنت در کنار هم قرار دارند کاملاً مراقب حرکات مشکوک دشمنان تفرقه‌افکن باشند و اجازه ندهند کمترین حرکتی بر خلاف محبت و رأفت اسلامی که موجب شادی دشمن می‌گردد، انجام گیرد.
خامساً مسؤولین محترم نیز می‌توانند صادقانه از این مجالس پر شور برای تبیین مسائلی که مسلمین جهان در شرایط حاد دنیای کنونی به آن نیاز دارند کاملاً بهره گیرند، و خلاصه در سایه این پرچم‌های حسینی به حل مشکلات مادی و معنوی جهان اسلام بپردازیم.»

برچسب ها :
captcha