بیانات معظم له در محکومیت قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه کشورمان

بیانات معظم له در محکومیت قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه کشورمان


آیت الله العظمی مکارم شیرازی، امروز طی سخنانی، قطعنامه شورای امنیت علیه ایران را دریچه‌ای برای تحلیل منطق دنیای امروز دانستند و هشیاری و ایستادگی کشور‌های آزاد را خواستار شدند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، امروز در آغاز درس خارج فقه خود، با اشاره به صدور قطعنامه  شورای امنیت علیه  ایران، آنرا بیان‌گر منطق دنیای امروز در مسایل سیاسی و بین المللی دانسته و به تحلیل آن پرداختند.

معظم له در جمع صد‌ها تن از طلاب درس خارج فقه خود، ادعای اجماع جهانی علیه ایران را واهی و بی اساس خواندند و فرمودند: این اجماع تنها از چهار کشور تشکیل شده و بیش از صد کشو غیرمتعهد در قطعنامه دیگری بر حق مسلم ایران و سایر کشورها در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید کرده‌اند.

ایشان وجود مانع اعتماد سازی در پرونده هسته‌ای کشورمان را بهانه‌دیگری دانستند که مایه تصفیه حساب های سیاسی شده است و مسئله حقوق بشر، آزادی و کنوانسیون حقوق زنان را از دیگر بهانه‌های سیاستمداران غربی برشمردند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، تبعیض ناروای این قطعنامه را یاد آور شدند و فرمودند: هنوز صدای سیاستمداران اسراییلی به گوش می رسد که می گویند بمب اتم داریم و این همه کشتار می کنند اما شورای امنیت به ما می گوید شک داریم که سلاح اتمی بسازید!

معظم له، دروغ گویی، بهانه جویی و تبعیض ناروا را ویژگی قطعنامه اخیر شورای امنیت خواندند و اظهار داشتند: این فرهنگ دنیای امروز است . این قطعنامه علیه ایران نیست بلکه ضد همه دنیا است . این ها با دیگران هم همین طور برخورد خواهند کرد . پس کشورهای آزاد دنیا باید هشیار باشند و در برابر این چهار دولت بایستند.

ایشان با اشاره به پیروزی حزب الله در برابر رژیم صهیونیستی ، مقابله با استکبار در عراق، افغانستان، لبنان و دیگر کشورها را خواستار شدند و فرمودند: ما در جهان گروه کثیره هستیم و جبهه ایمان باید در برابر این افراد که اهل تبعیض و ظلم هستند بایستد.

برچسب ها :
captcha