بیانات معظم له در همایش میراث علمی و معنوی حضرت زهرا (سلام الله علیها) در مشهد

بیانات معظم له در همایش میراث علمی و معنوی حضرت زهرا (سلام الله علیها) در مشهد


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در همایش میراث علمی و معنوی حضرت زهرا (س) در مشهد خطبه فدکیه فاطمه زهرا (س) را رساله اجتماعی و یاسی و معنوی ماندگار شیعه عنوان کردند.‌

کنگره میراث علمی و معنوی حضرت زهرا (س) روز چهارشنبه با حضور مراجع تقلید، آیات عظام، نمایندگان بیوت مراجع علماء و محققان حوزه و دانشگاه در شهر مقدس مشهد برگزار شد.
در این مراسم آیت الله العظمی مکارم شیرازی طی سخنانی فرهنگ حاکم بر این کنگره را میانه روی و اعتدال دانستند و امواج خود جوش جامعه در سالهای اخیر را تنها بر اثر عنایات آن حضرت ارزیابی کردند.
ایشان در ادامه با اشاره به خطبه فدکیه آن حضرت تصریح کردند: خطبه فدکیه باید به عنوان رساله ای شجاعانه، اجتماعی و سیاسی و سندی ماندگار در طول تاریخ نام گذاری شود.
در تحلیل و ارزیابی این خطبه می توان فدکیه را به هشت قسمت عمده تقسیم و هر بخش را به عنوان محور و موضوعی مستقل مورد بررسی قرار داد.

حجت السلام والمسلمین عبد خدائی دبیر علمی کنگره نیز ملی سخنانی مقام علمی حضرت زهرا (س) را مورد نظر قرار داده و افزود: ایشان الگوی ما در تمام تاریخ است و خواهد بود. کنگره اظهار داشت کوچکی به ساحت حضرت است.

برچسب ها :
captcha