انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از پخش شب‌نامه علیه نامزدهای انتخاباتی

انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از پخش شب‌نامه علیه نامزدهای انتخاباتی


آیت الله العظمی مکارم شیرازی چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم از پخش اطلاعیه‌هایی در سطح شهر قم مبنی بر تخریب چهره بعضی نامزدهای انتخاباتی انتقاد کردند.‌

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود طی سخنانی دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای را تنها یک بهانه‌گیری استکبار جهانی بر ضد جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند و فرمودند: ایران چیزی جز حق خود که قوانین بین‌المللی هم آن را تصریح کرده‌اند نمی‌خواهد. ولی غرب این را بهانه قرار داده است تا اهداف دیگر خود را محقق کند.
ایشان با اشاره به اهانت سربازان آمریکایی به ساحت مقدس قرآن کریم تأکید کردند: همگی شنیدیم که با قرآن چه کردند و چه نقشه‌هایی برای بیت‌المقدس کشیده‌اند. گاهی می‌گویند تمام مسجد را خراب کنید و به جای آن معبد یهود بسازید و گاهی می‌گویند نیمی از آن مال ما و نیمی دیگر مال شما. مسلمانان باید هوشیار باشند. در این شرایط نباید عملی انجام شود که بین ما اختلاف بوجود آید.
معظم له با انتقاد شدید از پخش برخی اطلاعیه‌ها که جنبه تخریبی برای نامزدهای انتخاباتی دارد فرمودند: من نمی‌گویم و تا آخر هم نخواهم گفت که به چه کسی رأی دهید. در شأن ما هم نیست. ولی می‌گویم کسی را تخریب نکنید. بنشینید مشورت کنید، اگر به دنبال سلمان و ابوذر و مقداد هستید آنها کاندیدا نمی‌شوند. هر کدام از این افراد نقاط ضعف و قوتی دارند. کسی را که در شرایط کنونی بهترین است انتخاب کنید تا در روز قیامت نزد خدا سربلند باشید.
ایشان ادامه دادند: ما تنها ضوابط تعیین اصلح را بیان می‌کنیم. در شأن حوزه علمیه این نیست که این‌گونه عمل شود. نمی‌دانیم چه کسانی این اطلاعیه‌ها را منتشر و پخش می‌کنند. یک نامی در پایان به اسم طلاب می‌نویسند. روح طلاب و فضلا هم خبر ندارد. امضاء هم ندارد. هیچ کس هم به این کار راضی نیست. یقین داشته باشید هیچ مقامی راضی به این کارها نیست. بیائید کاری کنید که اول بازار انتخابات گرم شود و دوم بهترین‌ها را انتخاب کنید.
معظم له در پایان خواستار آرام شدن و آرام نگه داشتن جو حاکم بر کشور شدند و خاطرنشان ساختند: شرایط امروز ما بسیار حساس است. جریان انرژی هسته‌ای و جهان اسلام در فلسطین و عراق و قرآن و ... هشدارها و اخطارهایی به ماست.

برچسب ها :
captcha