مردم انتظار دارند قم شهری معنوی و روحانی باشد / علل بسیاری از جرایم، مشکلات اقتصادی است

مردم انتظار دارند قم شهری معنوی و روحانی باشد / علل بسیاری از جرایم، مشکلات اقتصادی است


اگر مسئولین کار را جدی بگیرند، کارمندان سطوح میانی و پایینی نیز جدی خواهند بود و خیلی از مشکلات مردم به آسانی حل می گردد‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار ریاست دادگستری قم ضمن قدردانی از تلاش های مجموعۀ قضایی کشور، قم را شهری متمایز و متعلق به جهان اسلام و تشیع دانسته و فرمودند: مردم انتظار دارند که قم شهری معنوی و روحانی باشد و چنانچه مفسده ای در آن رخ دهد، اهمیت بیشتری دارد.

ایشان ریشه یابی جرایم و حوادث را از وظایف دادگستری برشمرده و تأکید کردند: ریشه یابی حوادث سبب می شود که از تکرار آن در آینده جلوگیری شود. پرونده ای که منجر به صدور حکم می شود باید علل و منشأ آن بررسی گردد.

معظم له از جمله علل حوادث و جرایم در کشور را مشکلات اقتصادی ذکر کرده و فرمودند: سرچشمۀ مواد مخدّر، فحشا، سرقت و بسیاری دیگر از جرایم مشکلات اقتصادی است. باید مدام پیامدهای مشکلات اقتصادی به مسئولین تذکر داده شود تا نسبت به حل آن اقدام کنند و هر اندازه که مشکلات اقتصادی کم شود و مردم بتوانند یک زندگی سالم داشته باشند، به همان نسبت جرائم نیز کم می شود.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: بعضی کارهای نامشروع تحت عنوان فعالیت های اقتصادی سالم مثل مضاربه صورت می گیرد که چیزی جز رباخواری نیست. پول های مردم را با وعدۀ سودهای بالا می گیرند و در آخر با انبوهی از مال های مردم متواری می شوند. البته باید مردم را نسبت به خطرات این گونه سرمایه گذاری ها آگاه کرد که دچار طمع نشده و تسلیم این گونه افراد نشوند و دستگاه قضایی هم موظف است که جلوی فعالیت این گونه مؤسسات و افراد را بگیرد.

ایشان یادآور شدند: اگر مسئولین کار را جدی بگیرند، کارمندان سطوح میانی و پایینی نیز جدی خواهند بود و خیلی از مشکلات مردم به آسانی حل می گردد. مسئولین و کارمندان باید نسبت به حل مشکلات ارباب رجوع دلسوزی نمایند.

ایشان در پایان خطاب به رئیس دادگستری استان قم، حل مشکلات مردم را عبادت دانسته و فرمودند: إن شاءالله با دلسوزی، مشکلات مردم را پیگیری می کنید و ما هم برای موفقیت شما دعا می کنیم.

captcha