نامه مهم آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مدیر محترم حوزه های علمیه پیش از دیدار با جناب پاپ

نامه مهم آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مدیر محترم حوزه های علمیه پیش از دیدار با جناب پاپ


شما را شایسته برای چنین سفر و ملاقاتی می دانم و امیدوارم مسئولین واتیکان و خصوصا جناب پاپ همان طور که به این دیدارها و گفت و گوها روی موافق نشان داده اند، به آن نیز اهمیت بدهند‌

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در نامه ای به مدیر محترم حوزه های علمیه، نکاتی را پیرامون دیدار آیت الله اعرافی و جناب پاپ بیان کردند.

متن نامه حضرت آیت الله مکارم شیرازی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب مستطاب آیت الله اعرافی (دامت تاییداته)

با اهداء سلام و تحیت؛

مطلع شدم عازم سفر به واتیکان و دیدار جناب پاپ هستید. لازم دیدم نکاتی را در این زمینه بیان کنم:

اولا: شما را شایسته برای چنین سفر و ملاقاتی می دانم و امیدوارم مسئولین واتیکان و خصوصا جناب پاپ همان طور که به این دیدارها و گفت‌وگوها روی موافق نشان داده اند، به آن نیز اهمیت بدهند.

ثانیا؛ سزاوار است متذکر شوید اختلاف میان ادیان موجب تضعیف و خسارت برای همه خواهد شد و کارهایی مثل توهین به مقدسات که احساسات دینی را تحریک می کند از جمله این امور زیان بار است که منشأ کینه و کدورت میان انسان‌ها و بندگان خدا می شود.

ثالثا: ضمن تأکید، تکیه و توجه بر مشترکات، زمینه توافق بر همکاری را خاطرنشان کنید که این باعث عظمت ادیان، و عمق نفوذ آنها خواهد شد؛ هرچند که این مسئله بر خلاف میل سیاستمداران شرق و غرب و صاحبان قدرت می باشد، چرا که منافع آنها در اختلاف میان ادیان است نه در وحدت آنها.

رابعا: پیشنهاد کنید هیئتی متشکل از نمایندگان ادیان معروف و معتبر گرد هم بنشینند تا درباره طرق همکاری بیشتر، بیاندیشند و به صورت سالانه جلساتی را برای بررسی این موضوع برگزار کنند تا به نتایج عینی و اجرایی منتهی شود؛ نتایجی مانند وضع قوانین بین المللی و الزام آور جهت احترام به مشترکات و مقدسات ادیان و مذاهب و مجازات تفرقه افکنان، و یا محکومیت تضعیف آنچه از مسلمات همه ادیان است مانند جایگاه خانواده و مقابله با ایجاد انحراف در آن.

من این سفر را سفر مبارکی می دانم و از خداوند متعال توفیق و عزت شما و سربلندی اسلام و مسلمین و عموم مؤمنین را خواستارم.

والسلام علیکم و رحمة الله

قم - ناصر مکارم شیرازی

captcha