مسئولان باید اهتمام ویژه ای به قم داشته باشند / لزوم برگزاری کنگره‌ ی قم شناسی

مسئولان باید اهتمام ویژه ای به قم داشته باشند / لزوم برگزاری کنگره‌ ی قم شناسی


قم خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکزیت علمی و دینی جهان تشیع است و ضروری است که کنگره ای جهت شناساندن این جایگاه و اهمیت آن برگزار شود‌

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار سید محمد تقی شاهچراغی استاندار جدید قم فرمودند: شهر مقدس قم متعلق به جهان اسلام و تشیع بوده و مسئولان باید اهتمام ویژه‌ای در جهت حل مشکلات قم داشته باشند.

ایشان با اشاره به اهمیت جایگاه این شهر مقدس افزودند: قم به دلیل وجود بارگاه منور حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران و همچنین مرکزیت علمی جهان شیعه و حوزه‌ی علمیه‌ی قم از اهمیت ممتاز و ویژه‌ای برخوردار است و ضروری است که مسئولین محترم استان نسبت به جایگاه قم شناخت کاملی داشته باشند و برای آن برنامه‌ریزی خاصی ترتیب دهند.

ایشان به حضور سالانه 20 میلیون زائر در قم اشاره کرده و افزودند: باید برای این تعداد زائر فکری کرد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: افتخار حوزه‌ی علمیه این است که با بودجه خودش به جهان اسلام خدمت می‌کند.

ایشان عنوان کردند: مسائل اخلاقی و فرهنگی در قم با جاهای دیگر متفاوت است و دنیا انتظار بیشتری از قم دارد.

معظم له تأکید کردند: در مسائل اخلاقی فشار و زور پاسخگو نیست، بلکه باید با تقویت مراکز فرهنگی و آموزش به تهذیب جوانان پرداخت.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت به نتیجه رساندن پروژه فرودگاه قم ابراز داشتند: متأسفانه در دولت گذشته با این استدلال که قم به تهران فاصله‌ی کمی دارد و ضرورتی به فرودگاه ندارد، جلوی این پروژه را گرفتند در حالی که اگر در قم فرودگاه ایجاد شود، قم مرکزیت بیشتری پیدا می‌کند و از همه دنیا می‌توانند در این شهر مقدس حضور پیدا کنند.

ایشان در پایان این دیدار با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره‌ی قم‌شناسی، فرمودند: قم خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکزیت علمی و دینی جهان تشیع است و ضروری است که کنگره‌ای جهت شناساندن این جایگاه و اهمیت آن برگزار شود.

captcha